با ادامه ورود نیروهای ارتش عراق به منطقه مخمور، احتمال انجام عملیات در این منطقه داره به واقعیت تبدیل میشه.

از حدود 10 روز پیش بود که ورود دائم یگان های مختلف ارتش عراق به منطقه مخمور از احتمال عملیات در این منطقه پس از اتمام قسمت اصلی عملیات رمادی خبر میداد.یکی دو روزی هم هست که خبرها و اظهارت در مورد عملیات مخمور شکلی رسمی تر گرفته برای همین بهتر دیدم یه معرفی از منطقه، قبل از عملیات احتمالی ارائه بدم.

منطقه مخمور-شرقاط در واقع شاهراه تغذیه مناطق عملیاتی داعش در استانهای صلاح الدین و کرکوک به شمار میره.هرچند عملیات های پاکسازی حشد و ارتش در صلاح الدین تمامی پایگاه های دائمی حضور داعش در این استان رو پاکسازی کرده اما در استان کرکوک هنوز منطقه هایی به وسعت تقریبی نیمی از استان در دست دواعش باقی هست..

اما عملیات احتمالی:

رصد مقدار و نوع تجهیزاتی که وارد مخمور میشه به خوبی مشخص میکنه که این عملیات به سمت موصل نخواهد بود و اینکه بعضی منابع از این عملیات به عنوان عملیات پاکسازی موصل نام می برن، نشون دهنده عدم تسلطشون به اوضاع میدانی هست.با توجه به اینکه هنوز پیشمرگه، شرکت احتمالی و گسترده خودش رو در این عملیات اعلام نکرده، در بهترین حالت دو منطقه از سه منطقه زیر هدف خواهد بود:

منطقه سبز:

شمال جاده مخمور که کم اهمیت ترین منطقه احتمالی هست و اهمیت استراتژیک اون تنها به عنوان جای پایی برای عملیات بعدی میتونه باشه.

منطقه آبی:

جنوب جاده مخمور که عملیات در این منطقه رو دو هفته پیش کردها با حمله ناکامشون به روستای کرموندی تجربه کردن. اهمیت فتح این منطقه، فشار به شاهرگ تغذیه کرکوک به واسطه رسیدن پشت شهر شرقاط هست.

منطقه زرد:

مهمترین منطقه علمیات احتمالی که در صورت موفقیت عملیات، دواعش موجود در استان کرکوک به محاصره خواهند افتاد. خوبی انتخاب این محور حضور نیروهای حشد در کوه های مکحوله که عملیات رو آسون تر و به صورت گازانبری میکنه..

فعلا تا همینجا داشته باشید، تا ببینیم اتفاقات آینده به چه سمتی خواهد رفت.