مسلحین شامل تشکیلات تروریستی فعال در حلب با ایجاد اتاق عملیات موسوم به "انصار الشریعه" از آغاز عملیات با هدف تصرف شهر حلب و حومه این شهر خبر دادند، این اتاق عملیات شامل :

جبهه النصره - جبهه انصار الدین - حرکت مجاهدی الاسلام - انصار الخلافه - احرار شام - گردان توحید و جهاد - فوج الاول - گردان های ابو عماره - گردان های فجر الخلافه - سرایای میعاد - گردان صحابه - جند الله - تیپ سلطان مراد .

عدم مشارکت سایر تشکیلات مانند جبهه شامیه و حرکت نورالدین زنگی و بقایای حرکت حزم که در جبهه شامیه حل شدند و این گروه ها مناطق وسیعی از ریف شمالی و غربی حلب رو در کنترل دارند در این اتاق عملیات به دلیل اختلافاتی هست که با جبهه النصره دارند.

در این اتاق عملیات بیشتر تروریست های خارجی یا مهاجرین حضور دارند که عمدتا تحت حمایت قطر و ترکیه قرار دارند، همزمان تحرکات مرزی ارتش ترکیه در اطراف گذرگاه سلامه هم جای تامل داره.از بعد از ظهر امروز تمامی جبهات شمالی و شمال غرب شهر حلب از جمله بنی زید به سمت خالدیه و اشرفیه و میدان شیحان، صالات لیرمون به سمت میدان لیرمون و اطلاعات نیروی هوایی(مخابرات جویه) و جمعیه الزهراء فعال شده و شاهد حمله سنگین تروریست ها به ارتش سوریه و حملات راکتی بی هدف به مناطق مسکونی تحت کنترل دولت سوریه بوده. در حال حاضر هم درگیری های شدید بین ارتش سوریه و مهاجمین تروریست ادامه داره.