با شکست آتش بس حلب ارتش سوریه تا آخر ماه میلادی جاری برای مسلحین محاصره شده در حلب ضرب الاجل تعیین کرد که با تسلیم سلاح یا وارد شدن به چهارچوب مصالحه محلات شرقی حلب را ترک کنند.

برای خروج غیر نظامیان از محلات شرقی هم 11 معبر امن در نظر گرفته شده (البته اگر مسلحین اجازه امن بودن معبر را بدهند) که عبارتند از:

- میدان الحطب به سمت بولص .

- مسجد خیر الله به سمت محله السید علی .

- مدرسة المهدی به سمت محله الحمیدیة .

- قسطل حرامی به سمت بیمارستان میسلون .

- میدان أقیول به سمت آموزشگاه المهنی .

- تقاطع المشبک به سمت قصر الوالی .

- مسجد اللبن به سمت بیمارستان میسلون .

- طلعة الطلیعة به سمت پادگان هنانو .

- سوق الجاج به سمت پادگان هنانو .

- کرم الجبل والصفا به سمت پادگان هنانو .

- میدان الصاخور به سمت سلیمان الحلبی.

زمانی که ارتش برای اولین بار موفق به محاصره ی مسلحین در حلب شد، 4 معبر معروف را برای خروج غیرنظامیان اعلام کرد که با کارشکنی و ارعاب مسلحین کسی موفق به خروج از این معابر نشد و تنها تعداد معدودی از مردم از مسیرهای اعلام نشده موفق شدند خود را از محلات شرقی خارج کرده و به مناطق تحت کنترل دولت وارد شوند.

در روزهای گذشته چند دسته از مردم در حالی از محلات شرقی خارج شدند که مورد تهدید تک تیراندازان مسلحین قرار داشتند و به ناچار هراسان و با پوشش نیروهای ارتش توانستند از این معابر به سمت مناطق تحت کنترل دولت فرار کنند.

فیلم زیر بخشی از مردم بخش شرقی حلب را نشان می دهد که از معبری در محله سید علی حلب (در مجاورت محله الحمیدیه) از ترس هدف قرار گرفتن توسط تک تیر اندازان مسلحین با پوشش ارتش وارد محله سید علی می شوند.