موشک ذوالفقار که قلب مواضع تروریست های تکفیری در دیر الزور را منهدم کرد نسل پنجم و پیشرفته ترین نسل سری موشک های فاتح ۱۱۰ به شمار می آید
اما چگونگی طراحی و ساخت این موشک در نوع خود جالب است
شهید تهرانی مقدم تعریف می کرد که در روسیه برای دریافت موشکی دقیق و انحصاری به ژنرال های روسی رجوع کردم. موشکی که در برد سیصد کیلومتر خطایی در حد حداکثر ۲۵ متر داشت.
پاسخ ژنرال روسی منفی بود و دلیل آن را هم کپی برداری از آن توسط ایران ذکر می کرد. به او قول دادم این کار را نکنیم، اما او خندید و مجددا' پاسخ منفی داد. در جواب او گفتم ما آن را خواهیم ساخت و ایشان با خنده مرا بدرقه کرد.

در بازگشت هرچه تلاش کردم با مشکل مواجه شدم و راهی نیافتم الا اینکه به درگاه ثامن الحجج علیه السلام پناه ببرم.
سه روز در مشهد مقدس به حرم حضرت رضا علیه السلام می رفتم و بعد از نماز و زیارت، ضمن توسل تامل و فکر می کردم و روز سوم به ناگاه پاسخ مشکلات خویش را یافتم و بعد از تشکر و زیارت مجدد سریع به هتل برگشتم و در دفترچه نقاشی دخترم طرح ذهنی ام را به تصویر کشیدم
در بازگشت از مشهد و بازطراحی کار، موفقیت به عنایت امام رضا علیه السلام حاصل شد.

🔺موشک ساخته شده فاتح‌ ۱۱۰ نام گرفت که دقیق تر و با کیفیت تر از نمونه روسی بود و بعدها با نام ذوالفقار رونمایی شد .