سرانجام پس از گذشت سه روز از آغاز عملیات "خشم خابور" برای آزادسازی شهر "الشدادی" در ریف حسکه جنوبی عصر دیروز این شهر از اشغال داعش آزاد شد.

پس از محاصره الشدادی از سمت شرق و غرب و آزادسازی چاه های نفت جبسه در ده کیلومتری شمال شرق الشدادی در روز گذشته، دیروز حمله نهایی به شهر آغاز شد و داعشی ها زیر ضربات زمینی و هوایی مجبور به عقب نشینی از الشدادی به سمت جنوب یعنی شهر مرکده تنها شهر نسبتا بزرگ استان حسکه که همچنان در کنترل داعشی هاست شدند.

پس از آزادسازی احتمالی مرکده و چند روستای کوچک اطرافش در جنوبی ترین نقطه ریف حسکه طی روزها یا هفته های آینده، استان حسکه به طور کامل از لوث وجود داعشی ها پاک خواهد شد.

در این عملیات نیروهای کرد، مسیحی های سریانی، عشایر محلی مخالف داعش، ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه مشارکت دارند، وجود دشمن مشترکی به نام داعش هست که این گروه های به ظاهر نامتجانس رو با هم در یک جبهه واحد قرار داده، داعشی که موجودیت تمام این گروه ها رو فارغ از دین و نژاد به یک اندازه تهدید می کنه.

همین مدل یعنی ائتلاف نیروهای میانه رو بر ضد تندروهایی مثل داعش،جبهه النصره،احرار شام و سایر تکفیری ها در صورتی که در حسکه پایدار بمونه میتونه در سایر استان های درگیر هم پیاده سازی بشه.