پس از گذشت تقریبا 35 روز از آخرین پیشرویهای ارتش #سوریه و نیروهای سهیل حسن در شرق #حلب ؛ از ظهر امروز سیطره ارتش بر فروگاه نظامی #الجراح(کشیش) در شرق حلب تحکیم شد.
عملیات ارتش سوریه در شرق  حلب از ماه گذشته به علت پیشروی #کردها در اطراف رقه و  از آن مهم تر حمله ی همه جانبه مسلحین در ریف شمالی حماه، ابتدا کند و سپس کامل متوقف شد و نیروهای عملیاتی برای مقابله با هجوم مسلحین و دفع خطر از شهر #حماه به منطقه عملیاتی حماه منتقل شدند .
اما پس از دفع حمله مسلحین در شمال حماه و بازپسگیری کامل نقاط، از هفته ی گذشته نیروهای سهیل حسن به شرق حلب بازگشتند تا کار نیمه تمام خود یعنی پاکسازی دشت مسکنه و شهر مسکنه را از سر بگیرند.
منتهی خبر بازگشت نیروها به شرق حلب با جریاناتی نظیر عملیات احتمالی ارتش و مقاومت در صحرای #حمص مصادف شد و یکبار دیگر عملیات و آمادگی تجهیزات در محور شرق حلب  تحت تاثیر عملیاتی دیگر قرار گرفت و پیشرویها آنطور که باید با سرعت انجام  نشد و  نمیشود و مشخصا ضرب آهنگ پیشرویها نسبت به ماه گذشته بسیار کند تر است .
در حال حاضر با پیشروی کردها در اطراف #رقه عملا راه ارتش برای دست یافتن به رقه بسته شد بنابراین اهداف دیگری مانند تامین  امنیت مسکنه و دشت های غربی آن در مرحله اول و سپس تامین امنیت مسیر #خناصر-اثریا با پیشروی در عمق جنوبی منطقه در مرحله دوم متصور است .