نام کامل : سید حسین طباطبایی حوثی فرزند علامه بدرالدین طباطبایی حوثی


حسین بدرالدین الحوثی کیست؟

حسین بدرالدین الحوثی همچون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در ایران و شهدای حزب‌الله در لبنان و همه آزادگان حق‌طلب در سراسر جهان به امام خمینی (ره) اقتدا کرد و با تمسک به اصل برائت از دشمنان اسلام، حرکت خود را پس از آن آغاز کرد که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم القاعده، نیروهای نظامی و امنیتی خود را در خاک یمن مستقر کرده بود.

او با درک درست زمان خود، مسئولیت تاریخی‌اش را به خوبی انجام داد و به همراهی یارانش، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به مدت یک‌سال در مساجد بزرگ یمن فریاد زد.
تلاش‌های دولت مزدور یمن در خاموش کردن این صدا بی‌فایده بود، حسین در مقابل حمله نظامی ارتش یمن به دفاع پرداخت و پس از ۳ ماه جهاد در سال ۲۰۰۴ به همراه جمعی از یارانش به شهادت رسید.

حسین بدرالدین، نوری بود در آسمان تاریک یمن و چون قیامش خدایی بود، هرگز فانی نخواهد شد. قیام حسین الگویی شد برای پیروان مکتب اهل بیت در یمن که در برابر ظلم سکوت نکنند.


حسین بدرالدین تقریبا در تمامی سخنرانی‌هایش از امام خمینی (ره) نام برده و به سخنان ایشان اشاره کرده است. این اشارات کافی بود تا دولت یمن، تصور کند ایران از حسین بدرالدین حمایت مالی و نظامی کرده یا دست حزب‌الله را در جریان صعده ببیند و علامه بدرالدین و یارانش را اثنی‌عشری بداند، غافل از آنکه ارتباط حسین بدرالدین و یا شیعیان یمن با انقلاب اسلامی ایران، ارتباطی روحی، فکری، معنوی و عاطفی بوده است. آنان بر اساس اعتقادات و معیارهای خود، از اندیشه‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی الگو گرفتند.

جمله ای از شهید در سخنرانی هایش : *همه کسانی که علیه انقلاب اسلامی ایران در زمان امام خمینی(ره) ایستادند را می بینیم که حکومتی پس از حکومتی دیگر طعم ضربه غرب و شکست را چشیدند.*

الحوثی در کنار تأکید به تهذیب اخلاقی، بر بیداری و بصیرت سیاسی نیز تأکید داشت. وی با تأکید بر آموزه‎های قرآنی در مقام محور اصلی حرکت تربیتی و نهضت اخلاقی خود، بر بصیرت و بیداری سیاسی، تأکیدی معنادار را دنبال می‎کرد. هواداران خود را دایما به پی‎گیری اخبار و تحلیل آنها تشویق می‎کرد و تلاش داشت گروه جوانان مؤمن، به گرایش و موضع‎گیری متحد دست یابند و در مسیری مشخص حرکت کنند.

همواره فرزندان خلف امامان معصوم ، چراغ راه و روشنایی بخش این دنیای تاریک بوده اند ...

روحش شاد ، راهش پر رهرو و یادش تا ابد گرامی باد