دیروز ۱۶ تیر ؛ مصادف بود با سومین سالگرد آغاز طولانی ترین جنگ علیه نوار غزه توسط ارتش اشغالگر قدس

علت شروع این جنگ را میتوان بالا گرفتن تنش ها بین مردم فلسطین با اشغالگران قدس بعد از زنده سوزانده شدن محمد ابوخضیر کودک شیرخوار فلسطینی توسط شهرک نشینان صهیونیست قلمداد کرد .
در پی این حمله درگیری بین دو طرف در کرانه باختری بالا گرفته ؛ و این منطقه اشغالی شاهد اعتراضات روزانه مردم فلسطین و درگیری با اشغالگران بود.
مفقود شدن ۴ شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری بالاخره بهانه را دست اسرائیلی ها داد تا به بهانه سرکوب مقاومت اقدام به راه اندازی جنگی تمام عیار علیه نوار غزه کنند .

در این نبرد اما روش های غافلگیر کننده نیروهای مقاومت و اجرای کمین در آن سوی نوار غزه برای اولین بار تلفات سنگینی را در روزهای اول متوجه اسرائیلی ها کرد .هلاکت بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر نیروهای نخبه اسرائیلی و اسارت حداقل ۴ سرباز بخشی از نتیجه ۵۲ روز مقاومت قهرمانانه مردم‌ نوار غزه در برابر ارتش تا دندان مسلح صهیونیست بود .


🔺به مناسبت این نبرد قهرمانانه که الحق صحنه های فوق العاده حماسی از قدرت و صلابت نیروهای مقاومت و ذلت اشغالگران قدس را رقم زد ؛ کانال تحولات جهان اسلام اقدام به باز نشر عملیات ها ؛ شهدا ؛ و رخداد های نبرد ۵۲ روزه غزه خواهد کرد..