رسوایی سعودی‌ها که با انتشار اسناد ویکی لیکس از ابتدای این هفته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با انتشار بخش‌های جدیدی از ترجمه این اسناد ابعاد بیشتری از تلاش‌های ضدایرانی آل سعود آشکار می‌شود..

با انتشار بخش های جدیدی از ترجمه این اسناد ابعاد بیشتری از تلاش های ضدایرانی آل سعود آشکار می شود. درتازه ترین اسناد محرمانه منتشر شده وزیر خارجه اسبق عربستان به پادشاه سابق این کشور نامه ای درباره سفر سردار سلیمانی به لبنان نوشته است.

سعود الفیصل در این مکاتبه ضمن نگرانی از سفر سردار سلیمانی به عربستان نوشته است: «توجه بسیاری از محافل لبنان به سفر قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران به این کشور و دیدارش با شورای جهاد حزب ا... و گفتگو در خصوص ضرورت تسلط تدریجی بر لبنان منعطف شده بود.»بر اساس یکی دیگر از اسناد محرمانه منتشر شده سعودی ها همچنین در مورد نفوذ ایران در هند ابراز نگرانی کرده اند.

در این باره هندوستان تایمز نوشت:‌ مکاتبات دیپلماتیک افشا شده توسط ویکی لیکس نشان می دهد عربستان سعودی در مورد نفوذ رو به رشد ایران در هند و نزدیک شدن تهران به جامعه شیعیان هند نگران بوده و به همین دلیل خواهان افزایش روابط با هند شده است.

این اسناد همچنین نشان می دهد دبیرخانه « اتحادیه جهان اسلام» در مکه (سازمانی بحث برانگیز که در تامین بودجه اقدامات تروریستی شرکت دارد) از عربستان سعودی درخواست کرده بود به ایجاد مراکز سلفی و وهابی این سازمان در هند بپردازد.

همچنین العالم نیز در گزارشی به یکی دیگر از اسناد منتشر شده از سعودی ها اشاره کرده و نوشته است: این سند بیانگر آن است که سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان را زیر نظر دارد..