سردار سلیمانی فرمانده جنگ علیه داعش است

"مصطفی چاورش" از فرماندهان بلند پایه نظامی کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد اظهار داشت: نقش سردار سلیمانی در جنگ علیه داعش بسیار مهم است و ایشان فرماندهی جنگ علیه این گروه تروریستی در عراق را برعهده دارد.

وی افزود: تروریست ها در بسیاری از جبهه ها در استان کرکوک و همچنین بخش‌هایی از استان موصل در حال عقب نشینی هستند و دیگر همانند سابق توانایی انجام حمله و پیشروی در این مناطق را ندارند.

از سوی دیگر " عدنان مفتی" رئیس سابق پارلمان کردستان و عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفت‌وگو با روزنامه کُرد زبان روداو که دیروز منتشر شد؛ درباره سفر سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عراق و جبهه های جنگ نوشت: همان طور که مقامات آمریکایی به عراق سفر می‌کنند ، ژنرال سلیمانی نیز حق دارد به این کشور سفر کند.

روزنامه روداو که اتحایه میهنی کردستان را "متحد بسیار نزدیک ایران در منطقه" خوانده است در ادامه به نقش سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ  اشاره کرده و نوشته است: انتشار تصویر اخیر سردار سلیمانی همراه با تعدادی از نیروهای پیشمرگه ؛ ابهامات درباره کمک این ژنرال ایرانی به کُردها را برطرف کرد.

به نوشته این روزنامه؛ سردار سلیمانی "فرمانده واقعی جنگ علیه داعش" است.