همگی در جریان هستید که حضور نظامی سپاه و فاطمیون از سه هفته اخیر رسما در حال تغییر از وضعیت مستشاری و درگیری محدود به وضعیت حضور میدانی آن هم در شرایط آفندی هست.

قطعا در این وضعیت تعداد شهدای ما افزایش خواهد یافت، شاید با شتابی بیشتر از آن چیزی که تا حالا اعلام کردیم. آماری که به عنوان آمار رسمی روابط عمومی سپاه تا دو-سه هفته پیش به آن ارجاع داده می شد از شهادت حدود 273 شهید ایرانی سپاه در سوریه و عراق در طی این 4 سال خبر می داد.(در مورد شهدای فاطمیون (ایرانی و افغانستانی) آمار دقیق رو نشنیدم و این آمار احتمالا بدون منظور کردن شهدای داوطلب مردمی ما در عراق هست)
 این آمار احتمالا به زودی از مرز 300 نفر رد میشه و ممکنه در ماههای آینده چند برابر این هم بشه.
دوستان زیادی نگران بالا رفتن آمار شهدای ما هستند، قطعا نگرانی شون برای جان عزیزان، هموطنان و برادران اعتقادیشون قابل ستایشه ولی نباید فراموش کرد این نبرد هزینه داره.

ما تجربه ی 8 سال جنگ تحمیلی را داریم که گاهی برای حفظ یک خاکریز نه چندان راهبردی در جبهه نبرد صدها شهید می دادیم در مقابل دشمنی که از نظر تسلیحاتی یک سر و گردن از ما برتر بود.

ما سعی می کنیم اسامی و آمار همه شهدایی که به دستمون می رسه رو منتشر کنیم.نسبت به این مساله ابایی نداریم و با افتخار و سربلندی اسامی شهیدان راه حق را اعلام می کنیم.

آمریکا در جنگ یکطرفه و باطل خودش در افغانستان و عراق با وجود تمام امکانات فوق پیشرفته و برتر نظامی بیش از 4500 کشته و هزاران مجروح داد.
تعداد زیاد شهدا لزوما به معنای ناکارآمدی نظامی و بی تجربگی نیست، بعضی وقتا نشان دهنده ی شدت جنگ و دلیری و شجاعت نفرات در رویارویی با دشمن هست.

مثال واضح:

ارتش سوریه شهر راهبردی ادلب رو به دلیل حفظ جان سربازانش با تلفات کمتر از 50 نفر تخلیه کرد در حالیکه مسلحین با بیش از سه برابر تلفات موفق شدند شهر رو تصرف کنند و این روند تا سهل الغاب ادامه پیدا کرد. ولی در حال حاضر شاید ارتش سوریه برای بازپس گرفتن مناطقی که در ادلب و سهل الغاب از دست داد مجبور بشه صد برابر تلفات و هزینه بده. مقاومت دلیرانه و سرسختانه ی ما در این خاکریزهای ابتدایی باعث میشه در آینده با دست برتر در خاکریزهای پیش رو نبرد کنیم..
اما جنجال بیش از حد و افراطی بر سر تعداد شهدای ما در سوریه معمولا توسط دو جریان هدایت میشه:
1-جریان مغرض و دشمنان مقاومت که در پی سوء استفاده و جوسازی در این مورد هستند.
2-جریانی که دچار ضعف در تفکر،ایمان و تجزیه و تحلیل مسائل هست و صرفا از دید مادی و کوته بینانه به مساله حضور ما در عراق و سوریه نگاه می کنه.برای امنیت پایدارش حاضر به دادن هیچ هزینه ای نیست و بقیه رو هم دعوت به این نگاه منفعلانه و بزدلانه (به زعم خودشان هوشمندانه!) می کنه.

در زمان جنگ تحمیلی با ایده ی گوشت دم توپ! از جنگیدن در مرز خودمون سرباز می زدند و حالا با این ایده که حضور نظامی در خارج از مرز ضرورتی نداره، مخالفت و لجاجت خودشون رو نشون میدن!
با جریان اول کاری نداریم ولی جریان دوم به نفعش هست بازنگری و تجدیدنظری در رویکردش داشته باشه قبل از اینکه در این آزمون تاریخی مجددا مردود بشه..

*برای پیروزی رزمندگان اسلام و مقاومت دعا کنید و به روح مطهر شهدامون درود بفرستید*