"سید عبدالملک بدرالدین الحوثی " –رهبر جنبش انصارالله یمن- در سخنانی به مناسبت روز عاشورا و ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: بدترین چیزی که امت اسلامی با آن مواجه است، گمراه سازی و فریبکاری است. ظلم و ستمی که ملت های منطقه از آن رنج می برند، تازگی ندارد و رژیم های مزدور این مصیبت را برای امت اسلامی به بار آورده اند.

"عبدالملک" تصریح کرد: "منطقه ما به یک میدانی باز تبدیل شده که هرکه می خواهد وارد آن می شود و آن را به تباهی می کشاند. آمریکا بر آن حکمرانی می کند و رژیم صهیونیستی بدترین جنایت ها را علیه مردم آن مرتکب می شود. امت اسلامی در منطقه عربی از بی هدفی و نداشتن برنامه مدون رنج می برد. این واقعیتی است که از گذشته به ارث رسیده است و نتایج آن چیزی است که در گذشته روی داده است. ما باید دلایل این واقعیت تلخ را ریشه یابی کنیم و برای درمان آن چاره ای بجوئیم. امروز پول و مال، جایگزین حق شده است. حاکمان جور، مردم را از ارزش ها و اصول صحیح دور کرده اند. جنایتکاران، امت اسلامی را از مسیر خود منحرف کرده اند و با تحریف در دین، نمونه های جعلی به وجود آورده اند. آنها برای به زانو درآوردن امت اسلامی، فساد و گمراهی را ترویج دادند."

رهبر انصارالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "عربستان سعودی تلاش می کند یمن را به اشغال خود درآورد تا این کشور را به جولانگاهی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبدل کند. ما به عنوان ملت مؤمن یمن با تمام وجود، خطاب به آل سعود و آمریکا می گوئیم "هیهات من الذله".

هرقدر هم که تجاوزات شما به طول انجامد و هرقدر این تجاوز شما شدید باشد، اراده ما سست نخواهد شد و تا آخر به پایداری خود ادامه خواهیم داد. پایداری ملت یمن بسیار اثرگذار بوده و خسارت های سنگینی را بر دشمن متجاوز در سطوح مالی و تجهیزاتی تحمیل کرده است. هرقدر هم که حجم تجاوزات گسترده باشد، آنچه در فلطسین، قدس اشغالی و مسجدالاقصی روی می دهد را فراموش نخواهیم کرد. مردم ما به مقابله با دشمن ادامه می دهند و اجازه نخواهند تا آزادی و حقوقشان مصادره شود."

"عبدالملک بدرالدین" گفت: "نیروهای مقاومت با حملات توپخانه ای و موشکی، تجمعات گروه های مسلح در "جرود قاره"، "جراجیر" و "قلمون" را هدف قرار می دهند و تا کنون خسارت های سنگینی را به آنها تحمیل کرده اند. ما بر اهمیت نقشی که آزادگان به صورت خودجوش انجام می دهند و با جنگ رسانه ای مقابله می کنند، تأکید داریم."