آمریکا انگار دوست داره که در مبازره با داعش حضور زمینی خودش رو حتی برای جنبه های تبلیغاتیش هم شده نشون بده.طی یک سال و نیم گذشته که عراق در بدترین وضع موجود بود و البته آمریکایی ها هزاران نیروی آماده در عراق و کشورهای منطقه داشتن، هیچگونه میلی برای درگیری زمینی مشاهده نمی شد.

اما الان که تقریبا دو ماه داعش پی در پی در حال شکسته و حدود نیمی از پایگاه های مهمش در عراق رو از دست داده، زمزمه های غیر رسمی شنیده میشه که آمریکا در الانبار نیروی رزمی وارد کرده..

شاهکار قبلی عملیات ویژه نیروهای آمریکایی در حمله به زندان حویجه (چند هفته پیش) همین بس که به زندانی اشتباه حمله کردن و نیروهای پیشمرگه هدف که آزادیشون بسیار اهمیت داشت در زندانی در منطقه ای دیگه بودن و الان سرنوشتشون نا مشخصه..

تا به حال دو شایعه شنیده شده، یکی اینکه حدود 100 نیروی آمریکایی به کمپ فلوجه (جایی که سردار سلیمانی یکی دوبار دیده شده) منتقل و اسکان داده شدن و یه شایعه دیگه اینکه این نیروها در درگیری های اطراف حدیثه حضور خواهند داشت..

البته این به نظرم خبر خوبیه برای اینکه هر جایی که آمریکا تلاش کرده عملیات رو مصادره به اسم خودش کنه یا حداقل نقشی داشته باشه، مشخصه که عملیات خوب پیش رفته یا به زودی عملیاتی موفق رو در منطقه شاهد خواهیم بود..

نقشه ای هم که گذاشتم، اهمیت استراتژیک شهر سامرا (جدا از بحث بعد مذهبیش) رو نشون میده و بیانگر اینه که چرا داعش دوست داره این شهر و مسیر های اون رو ناامن کنه.