هنوز بعضی افراد ناآگاه وجود دارن که از هیچ برهه ی از بحران سوریه اطلاع دقیقی نداشتند (منهای آن چیزی که به صورت کانالیزه و جهت دار در رسانه های جریان غالب در اختیارشان قرار می گرفت) که یکسال اول خیزش در سوریه رو «انقلابی مردمی،دموکراتیک و مدنی»  عنوان می کردند (عموما سند قانع کننده ای هم ارائه نمی کنن برای این ادعا). در تاریخ ۸ آوریل  ۲۰۱۲ (تقریبا یکسال بعد از جرقه ی ناآرامیها) زمانی که هنوز چهره ی واقعی تروریسم تکفیری به این وضوح در سوریه مشخص نشده بود، گروه مسلحی از تل رفعت به نام گردان نورالشهداء در حرکتی انسانی و مدنی! ۷۰ نفر از کارگران اهل نبل و الزهرا رو که در کارخانه های جنوب الزهرا کار می کردند به گروگان گرفت و در مقابل دوربین این بینوایان رو مجبور کردند که بگن ما «شبیحه» (مزدوران) حکومت سوریه ایم..
در اون زمان هیچ مخالف «معتدلی» پیدا نشد که به این جماعت بگه (یا شاید هیچ وقت وجود نداشته) ، این جنایتی که مرتکب میشید (و از این دست جنایتها) در حق کارگران و مردم بی گناه به جرم اقلیت بودن، بزرگترین دشمن هر تفکر انقلابی هست.

هنوز همون صلبیت و تعصب جاهلیتی در وجود اکثریت قریب به اتفاق بدنه ی مخالفین سوری وجود داره و بر خلاف اون چه فکر می کنن، دقیقا اونها و تفکر اونها هست که بزرگترین خدمت رو به حکومت سراپا مشکل سوریه کرده که باقی بمونه.

گروههای افراطی مثل داعش، النصره و احرارالشام تنها محصول سرکوب نیستند و خلق الساعه به وجود نیومدن.اینها در واقعیت معارضین معتدلی که غرب ۴ ساله با ذره بین دنبالشون میگرده هم قطعا دولت سوریه همه رو سر به نیست نکرده. اما وجود این حجم از جهالت و نفرت مذهبی محصول ایدئولوژی بیماری هستند که در این سالها مثل سرطان تمام پیکره ی مخالفین سوری رو به تسخیر درآورده تا جایی که غرب، حامی اصلی آنها هم با علم به هویتشون، خیلی وقتها تمایلی به حمایت بیشتر از آنها نداره. با تغییر اسم و برند گروههای مسلح هم نمیشه تفکر غالب در آنها رو پنهان کرد. (در مورد گروههای مسلح در پستهای آینده خواهم نوشت)
تفکری که جای کاخ ریاست جمهوری سوریه و شهرکهای فوعه و کفریا و نبل والزهرا رو اشتباه میگیره و انتقام ظلمی که حکومت سوریه نه تنها بر آنها که بر همه ی مردم روا داشته رو میخواد از ۲٪ جمعیت شیعه ی مستضعف سوریه و بقیه اقلیتهای مذهبی مثل علویون و مسیحیان سوریه بگیره که آنها هم مثل بقیه قربانی ظلم بودن.
در این روزها که تل رفعت، یکی از پایگاههای اصلی مسلحین در شمال حلب به دست کردها افتاده شاید دیدن این کلیپ خالی از لطف نباشه:

https://www.youtube.com/watch?v=ZzUcAAiBbl0


پ.ن: جمله طلایی که در تصویر می بینید از امام موسی صدر هست و وصف حال این جماعت:


«هر کس سلاح حمل می کند و با آن فکر حمل نمی کند، روزی راهزن خواهد شد..»