شرق حمص:

بعد از سه روز درگیری مستمر و شدید داعش موفق شد میدان نفتی شاعر را به طور کامل تصرف کنه.

میدان نفتی شاعر شامل ١٤ حلقه چاه و جبل شاعر هست (تصویر) که دهها کیلومتر مربع وسعت داره و حدود یک سال و نیم قبل قوات الرضا و نیروهای سهیل حسن بعد از هفته ها درگیری سنگین توانستن همه حلقه چاهها رو از داعش پس بگیرن.

مثلث اثریا-السخنه-سلمیه منطقه ای هست که دواعش در اون حضور دارن و از اون منطقه به مناطق غربی و جنوب غربی مثل سلمیه و تدمر حمله می کنن.

ارتش سوریه برای امن کردن خطوط امداد و حرکت به سمت السخنه و دیرالزور چاره ای جز پاکسازی این مثلث نداره.مشکلی که در درگیریهای میدان نفتی شاعر ارتش با اون روبه رو هست اینه که به دلیل وجود خطوط لوله نفتی امکان بمباران هوایی گسترده وجود نداره و دواعش در مساحت وسیعی پراکنده ان و با توجه به تحرک نیروهای داعش هدف قرار دادن نقاط تمرکز آنها به طور مستمر کار ساده ای نیست.

ریف جنوبی حلب:

سنگین ترین حمله زمینی مسلحین شامل جبهه النصره،جندالاقصی، فیلق الشام، احرار الشام و حرکت نورالدین زنکی (تقریبا تمام پتانسیل مسلحین در حلب و ادلب) به منطقه خانطومان از صبح امروز تنها ساعاتی پس از اعلام آتش بس در حلب شروع شد.

همزمان محورهای برنه، زیتان و العیس هم توسط مسلحین مشتعل شد ولی به نظر میرسه هدف اصلی تصرف منطقه خان طومان باشه.درگیریهای سنگین در منطقه ادامه داره.

خبرهای تکمیلی در پستهای آینده