شب گذشته داعشی ها برای تحت الشعاع قرار دادن و کمرنگ کردن شکستشون در ریف حلب شرقی حمله همه جانبه و گسترده ای از سمت شرق به جاده حماه-سلمیه-حلب ، شریان حیاتی شهر حلب در محدوده شمال و جنوب شهر خناصر ترتیب دادند و تونستند روستاهای شمال خناصر از جمله رسم النفل،الهواز، الطویله، الروهیب، الراهب،رسم الحمد و روستای استراتژیک حمام در جنوب خناصر رو اشغال کنند.

گردان های مجاهدان قفقازی موسوم به ولایت قفقاز وابسته به جندالاقصی هم در اقدامی هماهنگ با داعش از سمت غرب به جاده حمله کردند و روستاهای منعایا ، برج الزعرور و رسم الکرع رو تحت اشغال درآوردند.

جاده حماه-خناصر-حلب تنها راه ارتباط زمینی و امدادی حلب هست و جایگزین اتوبان دمشق حلب شده که در بسیاری از نقاط از جمله بین حمص و حماه و کل ادلب قطع شده و در کنترل مسلحین قرار داره.این جاده به دلیل قرار گرفتن عمده مسیر در منطقه صحرایی و نداشتن حاشیه امنیت مطمئن و کافی همیشه در معرض حمله قرار داشته و داره و این اولین باری نیست که این شریان حیاتی قطع شده.

این جاده به ویژه در منطقه سعن در ریف حماه و منطقه خناصر بسیار آسیب پذیره، البته در محدوده اثریا به علت عملیات اخیر ارتش سوریه در جاده اثریا-رقه امنیت تا حد زیادی در این منطقه از جاده برقرار شده.

ارتش سوریه نیروهای کمکی به منطقه گسیل کرده و جنگنده ها هم در حال بمباران مواضع داعش و جندالاقصی هستند . ارتش سوریه موفق شده نقاطی رو در اطراف حمام در جنوب خناصر بازپس بگیره ولی درگیری ها همچنان ادامه داره.

گفته شده در این عملیات علاوه بر داعش که از شرق حمله کرده، قطاع بادیه وابسته به جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستان شرقی یا همون اویغورهای چینی به همراه گروه موسوم به ولایت قفقاز وابسته به جندالاقصی هم از سمت غرب داعش رو همراهی کردند.
لینک نقشه : http://www.mediafire.com/convkey/944d/6kqa477uc4ejnjmzg.jpg