مولوی امان الدین، والی طالبان در بدخشان بهمراه 10 نفر از سربازانش در دره خستک ( قتلگاه 40 سرباز ارتش افغانستان در 2 ماه پیش) طی یک حمله هوایی در نیمه شب دیشب، کشته شد!

 و خبر دیگر اینکه

دیروز درگیری های شدیدی در شرق افغانستان (ننگرهار) بین داعش و طالبان روی داده که تلفات زیادی هم هر دو طرف متقبل شدند... تا باشه از این درگیری ها.

شورای رهبری طالبان هم در پی اتفاقات و درگیریهای اخیر بین داعش و  این گروه ترویستی ، اقدام به انتشار پیامی در این خصوص کرده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بغدادی پیام داده .

خواندش خالی از لطف نیست ، با عقاید و باورهای باطل این گروه آشنایی داشته باشید بد نیست ، عقاید دشمنان خود را بشناسید :

رسالهء شورای رهـبری امارت اسلامی به محترم ابوبکر البغدادی
ago 2 ساعت - 101 views

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله معز التوحید وأهله، ومذل الشرک و حزبه، وأشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له فی ربوبیته و ألوهیته و أسمائه وصفاته، و أشهد أن نبینا محمدا عبده و رسوله، اللهم صل و سلم و بارک علیه و علی آله و أصحابه  وبعد :

بحضور محترم ابوبکر البغدادی و  تمام مجاهدینی که تحت قیادت مقام محترم بر خلاف اشغال آمریکا در حال جنگ هستند!

السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

از خداوند متعال میخواهیم  به تمام مجاهدین راه حق که برای تنفیذ نظام مقدس اسلامی و اعلای کلمة الله، کامیابی نصیب نموده و توفیق تمسک و اعتصام به احکام مقدس الهــی را نصیب شان گرداند.

محترمین! افغانستان از نخستین قرنهای ظهور دین مقدس اسلام تا هم اکنون، قلعهء مستحکم اسلام و بعد از جزیرة العـرب در بزرگترین خشکهء آسیا در نشر و اشاعت اسلام رول مهم ایفاء نموده است.

قهرمانان جهانی دوران معاصر جـهاد همانند امام المجاهدین شیخ عبدالله عـــزام، قائد المجاهدین شیخ اسامه بن لادن ، قـاهر الصلیبین ابومصعب الزرقاوی و قـــاهر الملحدین خطـــآب رحمهم الله جمیعا، همهء اینها افتخار شاگردی مدرسهء جهادی در افغانستان را در کارنامه های خود داشتند.

با کدام عــزمی که مجاهدین از شروع با انگلیس ها، روس ها  و امـروز با آمریکائی ها جهاد نموده اند و بخاطر اسلام قربانی ها را تقدیم کرده اند، امارت اسلامی و ملت مسلمان افغان در این راه قربانی های فراموش نشدنی پیشکش نموده و می نمایند که اینست یکبار دیگر علیه اشغالگران صلیبی جهاد مقدس به سرمنزل مقصود نزدیک گردیده، اکثریت آمریکائی ها و دوستان کافرش فرار نموده، مجاهدین روز بروز مناطق وسیعی را تحت کنترول و سیطـرهء خود در می آورند و سال جاری 1436هـ ق امید موفقیت های بیشتری داریم تا بقایای دشمن را نیز از بین برده و بستر آنان را جمع کنیم. انشاءالله تعالی، وماذالک علی الله بعزیز.

بزرگواران! یکی از دلائل تجاوز به رهبـری آمریکا بر افغانستان، از بین بردن نظام اسلامی بود که مطابق احکام قرآن و سنت و راه هدایت و روشن اهل سنت و الجماعت ایجاد و از جانب ارگانهای حکومت کشور در تمام سیستم حکومتداری واجب الاجراء بوده و ریشهء شرک و کمونیستی، نظریه و فکر فساد را از بیخ کنده بود و جلو تمام بدعت ها و خرافات را گرفته بود.

اینچنین نظام اسلامی برای جهان کفر به رهبری آمریکا قابل تحمل نبود، از اینرو با ارائه کردن بهانه های مختلف بر آن حملهء وحشیانه نمود.

ملت مسلمان افغان تحت قیادت امارت اسلامی که در راس آن امیر المومنین ملا محمد عمر مجاهد (ادام الله حیاته) قرار دارد با شهامت بسیار، علیه متجاوزین صفوف جهادی خود را آماده نموده و سیزده سال تمام، قربانی های بیشماری را بخاطر آزادی افغانستان از تجاوز اشغالگران و قائم نمودن حاکمیت اسلامی تقدیم کردند.

آنچه را به شکل خصوصیت امتیازی پالیسی جـهادی امارت اسلامی در مقابل اشغالگران صلیبی میخواهیم به شما یادآوری کنیم اینست که، امارت اسلامی بر خلاف دنیای کفر بر وحدت و مرصوص نگه داشتن صف جــهادی بسیار ترکیز داشته و تا حالا نیز دارد.

زیرا  ما در زمان اشغال شوروی نتائیج و تاثیر نادرست و منفی تعدد و تفرق صفوف جهادی را با چشمان خود مشاهده کردیم  که در نتیجهء آن ثمـــرهء خون یک و نیم میلیون شهید چهارده سال جهاد مقدس در افغانستان ضائع و تمام امیدهای امت اسلامی مرتبط با آن جــهاد اسلامی با خاک یکسان گردید، بنابر ارشاد پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و سلم که میفرماید:{لاَ یُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَیْنِ}  رواه البخاری برقم 83، ومسلم برقم 7690.

امارت اسلامی بخاطر مرصوص نگه داشتن صف جــهادی مامور به عمل بوده و بر وحدت آن از اینرو بسیار اصرار و پافشاری دارد که الله تعالی در این مورد فرموده است: “إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّاً کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ” (4) الصف.

و در جایی دیگر با نص صریح ، قرآن کریم مسلمانان را از تنازع، تفرق و اختلاف درونی منع میکند و به آنان چنین رهنمود میکند: “وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّاللَّهَمَعَالصَّابِرِینَ” (46)  الانفال

امارت اسلامی برای تعمیل نصوص فوق الذکر قرآنی، با توجه به تجارب جهاد گذشته و معرفت کامل از محیط و جامعهء خود، تعدد صفوف جهادی در افغانستان را نه به نفع جــهاد و نه هم به نفع مسلمانان می داند، زیرا خصوصیت محیط افغانی چنین است که همیشه درگیر اختلافات و نزاع داخلی می باشد، و اگر قیادت واحد و صف واحد باشد، احتمالات اختلافات داخلی از بین می رود.

امارت اسلامی تاکنون تمام فتنه های اختلافات و تفرقات را در نتیجهء وحدت الصف خنثی کرده است، اگر اکنون در اینجا در کنار امارت برای ایجاد یک صف جهادی جداگانه و یا هم قیادت دیگری تلاش صورت گیرد، عملاً زمینهء فتنه در نتیجهء اختلافات و تفرقات مساعد می گردد، از اینرو امارت اسلامی تنها فعالیت های جـــهادی در افغانستان را تحت قیادت امارت مشروط و بر نقاط ذیل اصرار دارد:

1- اینکه امارت اسلامی مامور به عمل بر وحدت صف است و علاوه بر آن در هنگام قتال و مقابله با کفار یک امـر ضروری است پس جـهاد علیه متجاوزین آمریکائی و مزدوران آنان در افغانستان باید تحت یک بیرق، یک قیادت و یک امـــر باشد.

از انجائیکه قیادت امارت اسلامی افغانستان بر اساس انتخاب و مبایعت شرعـی از سوی 1500 علمائ کشور (شورای اهل حل وعقد) تعیین گردیده است و شخصیت های مشهور جهان اسلام و علماء فقهی همانند الشیخ حمود بن عـقلاء الشعیبی رحمه الله وقائدین مشهور جهادی همانند شیخ اسامه رحمه الله این امارت شرعـی را تائید و با آن بیعت نموده اند، همچنین امارت اسلامی تاکنون بر همان موقف اسلامی خود ثابت ایستاده است و همدردی تمام پیروان اهل سنت و الجماعت دنیا را با خود دارد و هیچکس چیز قابل اعتراضی بر آن نیافته است، بنابر این هیچگونه ضرورت شرعـی و عقلی برای گشودن صف موازی جدید در افغانستان دیده نمیشود.

.

2- بر اساس شرع و عقل سلیم انسان مکلف است که بخاطر مصالح علیای شرعـی و دنیوی جامعهء اسلامی خود،  راه و روشی را انتخاب کند که سبب تحفظ و موفقیت آنان گردد، امارت اسلامی تمام مصالح شرعـی و دنیوی خود را در وحدة الصف می بیند و فعالیت هایی تحت نامها و بیرغ های دیگر را به زیان مصالح اسلام، مسلمانان و جهاد میداند.

امارت اسلامی افغانستان از نگاه اخوت دینی، خـیـرتانرا میخواهد و در امورش فکر  دست اندازی ندارد، بالمقابل از شما نیز امید و انتظار عمل بالمثل دارد و از نگاه رشتهء اخوت اسلامی تنها امید خیرخواهی از انان را دارد، با توجه به وضعیت جاری جهاد در افغانستان خیر و صلاح اسلام و مسلمانان تنها در اینست که جهاد در افغانستان تنها زیر صف واحد ادامه یابد.

3- امارت اسلامی افغانستان در جریان مقاومت جهادی خویش زیر یک بیرق و قیادت واحد ، شکست کمرشکنی به آمریکا و دوستان آنان داده است، بغیر از شهرهای کشور مابقی تمام ساحات ومناطق از اشغال کفری، شرک و خرافات دیگر رهایی یافته و بعد از دو دهه مقاومت و استحکام ، صف متحد امارت اسلامی در منطقه  و جهان در مقابل دنیای کفر به یک حقیقت الهام بخش تبدیل گردیده است، آمریکائی ها و دیگر دشمنان اسلام بسیار تلاش و کوشش کردند و می کنند که با متلاشی کردن این صف واحد ، زمینهء کامیابی و بقاء برای اشغال خود را مساعد سازند، اما امارت اسلامی همانگونه که در عرصهء نظامی به آنان شکست داده است، همینگونه در نگه داشتن صف واحد و مرصوص خود ، پلانهای آتی و تخریبی آنان را خنثی نموده است، پس اگر خدای ناخواسته در این مرحلهء حساس که از قبل با دسایس بسیار کفار مواجه هستیم، رفقائ شما نباید چنین اقدامی انجام دهند که قوماندهء مجاهدین تقسیم گردیده ، رخنه  در صف مجاهدین ایجاد شده و امید و آرزوهای دشمنان ما که همانا فاصله انداختن و ایجاد رخنه در امارت اسلامی است، صورت پذیرد.

4- جدا از افغانستان بسیاری از کشورهای جهان اسلام، شکار توطئه های ظالمانهء آمریکائی ها بوده و به شکلی از اشکال تحت اشغال آنان قرار دارند، اما از آنجائیکه تاکنون مسلمانان در این کشورها کدام کامیابی و موفقیت ملموسی حاصل ننموده اند، دلیلش تفرقهء آنان و عدم وجود قیادت واحد میباشد، بناءً بخاطر اینکه فتنهء بی اتفاقی در افغانستان ایجاد نگردد، امارت اسلامی اجازه دادن به فعالیت های جهادی در یک صف واحد امارت اسلامی در افغانستان را یک مصلحت عظیم دینی و جهادی میداند و ایجاد نمودن صف و گروه دیگر در مقابل آن را عملی بر خلاف جـهاد، مجاهدین و مصالح اسلامی می داند.

5- امارت اسلامی بر خلاف جهان کفر، شرکت و بدعت فعالیت های جهادی خویش را در روشنائی احکام کتاب الله و سنت نبوی به پیش میبرد، مصالح شرعـی و اسلامی برایش مهمتر از هرچیز دیگر است و برای تحقق آن به حمایت و همکاری مادی و معنوی مسلمانان جهان ضرورت دارد، بناءً از شما محترمین آرزومندیم که در مورد امارت اسلامی افغانستان معلومات خود را از آن منابع بدست نیاورید که در اینجا بخاطر عوامل مختلف از امارت اسلامی مایوس گردیده اند و یا هم بخاطر ارتکاب جرائم در صف جهادی از این صف مقدس رانده شده اند، بلکه مستقیما با رؤسای مسئول امارت اسلامی ، سخنگویان رسمی و شناخته شدهء مطبوعاتی معلومات و اطمینان خود را حاصل نمائید، تا اطمینان یکدیگر بیشتر گردد.

6- امارت اسلامی افغانستان، شکست آمریکا و ناتو در افغانستان را شکست نیروهای صلیبی در تمام دنیا می داند، و این دستاورد و موفقیت بزرگ را الله جل جلاله از برکت اخلاص، توکل، صبر و وحدت مجاهدین امارت اسلامی به آنان ارزانی داشته است، و مقام رهبـری و مجاهدین امارت اسلامی بیشتر از این از دربار الله تعالی خواهان موفقیت و حُسن انجام این راه جهادی هستند، و از مسلمانان و نهضت های جهادی امید دارند که برای موفقیت جهاد امارت اسلامی حمایت و همکاری همه جانبه، نمایند نه اینکه با پاشیدن تخم نفاق در صف جهادی، مجاهدین را ناکام و امت رنجدیده و ستمکشیده را از خوشی های شکست کفر محروم نمایند.

7- امارت اسلامی افغانستان موفقیت های مهم و عظیم جهادی علیه متجاوزین صلیبی در افغانستان را اولاً به نصرت الله جل جلاله و بعد از آن در نتیجهء زحمات صدها هزار شهید، زخمی، اسیر، یتیم و بیوه زن بدست آورده است.

تمام این قربانی ها را زیر یک قومانده و یک بیرق در یک صف واحد تقدیم نموده است، و اکنون اگر خدای ناخواسته با متفرق شدن صف جهادی در میان مجاهدین اختلافات درونی ایجاد گردد، تمام این قربانی ها و دستآوردها، شکار این اختلافات خواهند شد و مسلمانان رنجدیده از ثمــرهء آن محروم می شوند، این یک حقیقت روشن تر از آفتاب است که امارت اسلامی افغانستان در نتیجهء درخشش گذشتهء خویش، قربانی های عظیم در راه اسلام  و سیاست مدبرانهء اسلامی ، محبوبیت و مقبولیت فراوانی نه تنها در افغانستان بلکه در تمام جهان اسلام دارد. و اگر خدای ناکرده در اینجا برای امارت اسلامی از سوی افرادی که خود را منسوب به شما میدانند کدام جنجال و دردسری ایجاد گردد، تمام مسلمانان جهان از شما ناراحت و ناخشنود خواهند شد.

8- درحالیکه در گوشه و کنار جهان تنظیم های اسلامی و شخصیت ها در شرایط بسیار سخت قربانی های فراوانی داده اند و هرکدامشان دارای دستآوردهای کم وبیش هستند، برای خود نظم دارند و از خود طرفدارانی دارند و همهء اینها را در سختی ها و با تقدیم قربانی ها بدست آورده اند، پس مشورهء ما به شما اینست که در هیچ جای دنیا برای حرکت های اسلامی چنان شرایطی را ایجاد ننمائید که خدای ناکرده خدمات آنان متاثر گردیده ، نظم شان خراب شده و یا در اختلافات داخلی درگیر شوند و بلاخره در تفاوت بر سر طرزالعمل و یا اختلاف در نظریه ، سخن به خونریزی بکشد، خداوند متعال همهء ما و شما را از چنین حالتی درامان داشته باشد، شما باور کنید که اینگونه حرکات به فعالیت و شهرت شما زیان جبران ناپذیری وارد میکند. سبب شهادت مسلمانان خصوصا مجاهدین و افراد مصلح می گردد، ورثائ شهداء مایوس میشوند و فرصت استعمال حربه های گوناگون بدست دشمنان داده میشود.

9- برای تان بهتر معلوم است که در مدت چهاردههء گذشته در افغانستان نابسامانی ها، اختلافات و کشمکش های قومی، سمتی، تنظیمی، مداخلات مسلسل قوتهای کفری و جنجال ها و دشمنی های دیگری گذشته است و هم اکنون نیز تعداد کثیری هستند که عقده ها و خصومت های این دشمنی را در سر و ذهن می پرورانند، از اینرو اینجا در افغانستان به کرات افرادی در لباس مجاهدین قد علم کردند تا جـهاد مقدس را بدنام سازند، اما از انجائیکه از یک طرف نصرت الله تعالی با مجاهدین همراه بود و از سوی دیگر مسئولین امارت اسلامی با تمام باشندگان این سرزمین آشنا و تجارب پُختهء جهادی دارند، کسانی که میخواهند جـهاد را بدنام سازند اینگونه افراد را بسیار زود شناخته و از صحنه بیرون نموده میتوانند،. تاکنون الله تعالی مارا بخوبی از این جنجال محفوظ داشته است. خدای ناکرده، خدا نکند که اینگونه افراد بدچهره و مُـغرض سبب دوری شمایان و در افغانستان از عدم شناخت و آشنائی آنان زیر نامـــتان استفادهء سوء نکنند، از اینرو ما بازهم اصرار و پافشاری می کنیم که شما بیشتر به این خطر متوجه گردید تا در اینجا جدا از تشکیلات امارت اسلامی صف دیگری ایجاد نگردد.

همانگونه که رساندن جـهاد به هدف خود(اعلای کلمة الله) فریضهء شرعـی تمام مسلمانان خصوصاً مجاهدین است، پس شمایان هم باید از نگاه مکلفیت دینی خود، با برادران امارت اسلامی در امور وحدت و تقویهء آنان همکاری نمائید، نه اینکه خدای ناکرده از جای دوری، چنان تصامیمی اتخاذ کنید که در اینجا مایهء ناراحتی و ناخشنودی بزرگان مجاهدین، علماء دین و هزاران تن مجاهدین مصلح گردیده و سبب از بین رفتن محبت و اخلاص آنان نسبت به شمایان شود و امارت اسلامی در اینجا بخاطر محافظت از آرمانهای پاک بیش از دو میلیون شهدای مبارک در جریان چهاردهه برای دفاع از دستآوردهای خود دست به عکس العمل بزند.

و صلّى الله على نبیّنا محمد وعلی آله و صحبه أجمعین.

والسلام علیکم  ورحمة الله  وبرکاته

الحاج ملا اخترمحمد منصور

سرپرست شورای رهبـری ونائب  امارت اسلامی افغانستان

۲۹/۸/۱۴۳۶هـ ق