اکانت توییتر سفارت عربستان در آمریکا طی ادعایی، ایران رو بزرگترین کارگاه ساخت و توسعه گر استفاده از بمب های کنار جاده ای-تله ای معرفی کرده.

از حرف ها و حرکت های عربستان و ترکیه در هفته اخیر کاملا مشخصه که ضربه شکست بزرگی که مزدورانشون در شمال حلب خوردن خیلی بزرگتر از چیزیه که رسانه های ما تونستن پوشش بدن.

در این بین اما پاچه خواری عربستانی ها برای آمریکا و غربی ها که کم کم دارن از حمایت ترکیه و عربستان شونه خالی میکنن جالبه؛ به صورتی که حتی واقعیت هایی که سالها بهش تکیه میکردن رو زیر پا میزارن.

سالها این واقعیت که مهمترین درگیریهای آمریکا در عراق با طرفداران عموما اهل سنت یا بعثی مورد حمایت صدام و عربستان بود، افتخار مردم متعصب کشورهایی مثل عربستان بود.برای اینکه بدون دلیل و مدرک حرف نزنم به نقشه ها دقت کنید! بیشترین کشته های نیروهای ائتلاف در فاصله سالهای 2004 تا 2010 در استانهای بود که گروه های شیعه مورد حمایت ایران در اقلیت بودن یا در اون استانها اصلا فعال نبودن!

حتی اگر آمریکایی ها در شهرهایی مثل نجف و کربلا به دنبال تسلط بر اماکن مقدسه نبودن، به جرات میگم که تلفات خیلی کمتری از سمت نیروهای شیعه متحمل می شدن.به صورت کلی به شخصه دوست ندارم که پست های سیاسی بزارم (مخصوصا اگر به گذشته و درگیریهای قومی، مذهبی اشاره کنه) ولی اینکه طرفی بیاد و چنین احمقانه واقعیت ها رو تحریف کنه، نباید بی جواب بمونه.

لینک توییت سفارت عربستان:

https://twitter.com/SaudiEmbassyUSA/status/695301106210045952