درعا :

عملیات طوفان جنوب که از سحرگاه دو روز پیش با حمله سراسری از 5 محور اردوگاه،بیمارستان،عتمان،طفس و یادوده به سمت داخل شهر و 3 محور خارج شهر نعیمه-عتمان،خربة غزاله و نامر-قرفا برای قطع خطوط امداد ارتش سوریه آغاز شد،امروز در حالی وارد سومین روز شد که به جز تلفات سنگین دستاورد چندانی برای مسلحین نداشت.

تبلیغات پیش از شروع عملیات مسلحین حاکی از به دست آمدن پیروزی آسان و برق آسایی شبیه تصرف ادلب بود اما آمادگی دور از انتظار ارتش سوریه در مقابله با حملات تا حالا مشکلات زیادی براشون ایجاد کرده. تا بعد از ظهر دیروز اتاق عملیات کشته شدن حداقل 77 نفر شامل چند نفر از فرماندهان میدانی رو تایید کرد.

حاجز سرو در نزدیک عتمان که در روز اول بارزترین دستاورد مسلحین بود،دیروز مجددا توسط ارتش باز پس گرفته شد. مسلحین دیروز و امروز هم تلاش کردند به محله منشیه نفوذ کنند که با دادن تلفات عقب نشینی کردند. نیروی هوایی سوریه در این 3 روز با عملیات های متعدد (روز اول بیش از 50 حمله هوایی با جت جنگی و هلیکوپتر) نقش اساسی در تلفات سنگین مسلحین داشته.

دیشب اتاق عملیات طوفان جنوب انتشار اسامی و تصاویر کشته های مسلحین را در همه رسانه های وابسته تا پایان کامل عملیات قدغن کرد!

زمزمه هایی هم مبنی بر گسست ائتلاف مسلحین هست. دیروز سخنگوی رسمی ارتش آزاد جنوب در مصاحبه ی تلویزیونی اعلام کرد،ائتلاف ارتش آزاد جنوب با داشتن 40 هزار نیرو هیچ نیازی به جبهه النصره نداره.

همچنین ائتلاف لواء المعتز بالله رو به دلیل شکست در عملیات محوله از عملیات اخراج کرد.

حسکه (تکمیلی پست قبل) :

از ساعتی پیش ارتش سوریه به همراه نیروهای کرد آسایش، نیروهای شورای نظامی سریانی و نیروی آشوری سوتورو پاتک سنگینی برای بازپس گرفتن نشوه غربی از داعش ترتیب دادند که درگیریهای سنگین همچنان ادامه داره

قنیطره:

پس از تعادل چند روزه در جبهه حضر، دیروز نیروهای محلی برای تصرف تپه شمالی تلول حمر به مواضع النصره حمله کردند که با دادن تلفات مجبور به عقب نشینی شدند.

شرق حماه:

داعش دیروز حمله سنگینی برای قطع خطوط امداد اثریا-خناصر انجام داد که ارتش سوریه به سختی و با دادن تلفات سنگین حمله را دفع کرد.