حمص:

ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روس ها و آتش توپخانه عملیاتی رو در حومه شمالی حمص آغاز کردن. در این حمله روستای خالدیه نزدیک دارالکبیره و روستای مشاریع نزدیک حلموز و جنوب قنی العاصی به طور کامل آزاد شدند.

هدف نهایی ارتش در این منطقه آزاد سازی دارالکبیره و تلبیسه هست که خطر رو به طور کامل از شهر حمص دور می کنه. در حمله ارتش به روستای تیر معله نزدیک غنطو هم ۲۰ مسلح به هلاکت رسیدن و درگیری ادامه داره.

خبر دیگر اینکه در ایست بازرسی جعلی که افراد مسلح ناشناس جلوی کاروان احرارالشام نزدیک حوله تعبیه کرده بودن،این افراد با تیراندازی به کاروان عمار خضر، امیرکل احرارالشام در منطقه حوله و دو نفر دیگه از فرماندهان احرارالشام به علاوه تعدادی از محافظانشون را به هلاکت رسوندن.

قنیطره:

ارتش سوریه در ادامه درگیریها بعد از پس گرفتن تل احمر موفق شد کل مزارع الامل و ایست بازرسیش رو هم پس بگیره.

با این حساب اگر ارتش گروهان چهارم و منطقه ی طرنجه رو هم بتونه پس بگیره، تمام اهداف سه مرحله عملیات و بشرالصابرین رو مسلحین از دست دادن و یک شکست کامل براشون محسوب میشه. علاوه بر تأثیرروانی منفی، در اوفانیا و جباثا الخشب هم مجدداً زیر آتش ارتش قرار می گیرن.

سهل الغاب:

فورو و صفصافه تحت کنترل کامل ارتش قرار دارن.ارتش در دو کیلومتری سرمانیه مستقر شده اما بر خلاف اخبار بعضی منابع سوری روستا رو نگرفته و حتی هنوز بهش وارد نشده.

اغلب مسلحین روستا رو ترک کردن و به بلندیهای اطراف رفتن.(تصویر روستای سرمانیه که نشون میده در دامنه بلندی واقع شده)

ورود ارتش به سرمانیه بدون آزادسازی بلندیهای اطراف به معنای کمین خوردن هست. پس تا زمانی که ارتش بلندی پنجم جب الاحمر و بعد از اون بلندیها ی شمالی اون تا کوه راهبردی کبانی رو نگرفته (ممکنه روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشه)، بعید هست به سرمانیه وارد بشه.

درعا:

منابع ارتش مدعی هستن مقر تیپ ۸۲ واقع در شمال شرقی شیخ مسکین رو آزاد کردن که هنوز تأیید نشده.

در شهر درعا،ارتش با آزاد سازی ساختمان سیریا تل و ۹ ساختمان دیگه در محله منشیه درعا، این محله رو به طور کامل آزاد کرد.

شمال لاذقیه:

ارتش مواضعش در ضاحیة سلمی رو تحکیم کرده و در پی تسلط کامل بر این منطقه جهت حمله نهایی به سلمی هست. اخبار منابع مسلحین درباره ی پس گرفتن دورین کذب هست و تنها به وادی حزیزین واقع در شمال دورین وارد شدن که منطقه از اول دست ارتش نبوده.

سلمی بزرگترین پایگاه شهری مسلحین در شمال لاذقیه هست.

حومه شرقی حلب:

ارتش در ادامه پیشروی به سمت فرودگاه کویرس، روستا و بلندی تل نعام رو آزاد کرد.

حومه دمشق:

در درگیریهای دیروز حومه دمشق، ارتش ، یاسین مصطفی فرمانده تیپ ۱۷ جیش الاسلام رو به اسارت در آورد.