با توجه به اینکه خبرها ضد و نقیض هست در مورد السفیره، برای اطلاع بیشتر، به کمک خبرنگار میدانی ارتش سوریه در جنوب حلب نقاط و مواضع رو بررسی کردیم. قصد داشتیم خبر رو به صورت تایید شده و همراه با نقشه کار کنیم اما به دلیل سوالات مکرر مخاطبین صفحه، اطلاعاتی که تا این لحظه در این موارد برامون مسجل شده رو تشریح می کنیم:

حمله داعش به السفیره صبح دیروز از سه محور شمالی، شرقی و جنوبی (الصبیحیة و والعزیزیة ،الجناین) آغاز شد. نیروهای خط شکن داعش سریعا وارد محله های شمال شرقی العزیزیه و الجنینات شدند و با دخالت بالگردهای روس موفق به نفوذ به عمق شهر نشدن. ارتش بخش عمده ای از نیروها رو به سمت محیط شهر عقب رونده و درگیری تا غروب به صورت منقطع در حاشیه شهر ادامه داشته.

در حال حاضر نیروهای داعش داخل شهر نیستند ولی در حاشیه شهر در نقاطی به صورت پراکنده حضور دارن و همین کار رو خطرناک کرده. در صورتی که پشتیبانی آتش و نیروهای کمکی ارتش نرسه احتمال موج دوم حمله زیاد هست. شبیه سناریوهایی که داعش قبلا در بعضی جاها مثل حسکه استفاده کرد و با حملات انتحاری و موج انسانی سعی در نفوذ به عمق شهر و شکستن خطوط دفاعی مدافعین رو دارن.
رسانه های داعش در راستای جنگ روانی (که الان همه باهاش آشنا هستن) از صبح تا حالا بارها اخبار تصرف 1/3،1/2 یا کل شهر رو مخابره کرده که هیچکدام تا این لحظه صحیح نیستن.


جاده ی مواصلاتی خناصر-اثریا-سلمیه:


اثریا-خناصر:

این مسیر 54 کیلومتری همچنان بسته است.

بخش عمده ای از این مسیر بیابانی شامل ایست بازرسی نزدیک خناصر تا روستای حمام واقع در 16 کیلومتری جنوب شرق خناصر در دست داعش هست. یه سری بلندیها مشرف به جاده مثل تل 11 هم دست داعش هست که قرار بود روزی که طوفان اومد پاکسازی بشه ولی متاسفانه بروز طوفان باعث شد همزمان با پس گرفتن 3 ایست بازرسی ارتش 6 تا ایست بازرسی دیگه رو از دست بده و یکسری نیروها هم شهید و مفقود شدن در اون ساعات.

به عبارتی امنیت کمتر از نیمی از مسیر اثریا-خناصر تا حالا تامین شده.


اثریا-سلمیه:

علاوه بر درگیریهای محور اثریا-خناصر داعش در 25 کیلومتری جنوب غرب اثریا، روستای شیخ هلال و نیروگاه نزدیکش به علاوه بلندی سیریا تل هم با ارتش به صورت منقطع درگیر هست و بر اثر بمباران ها و تخریب نیروگاه، نیروگاه از کار افتاده و برق اون مناطق قطع شده.

در همه ی جبهات ریف شمالی حماه شامل اطراف شهرک مورک و شهر محرده (بعد از موشکباران های متوالی) و جبهه سهل الغاب در منصوره و روستای مغیر آرامش نسبی حکمفرماست.