بعضی وقتها این سایتهای خبری داخلی که واقعا و انصافا در بعضی موارد سرآمد هستند و عالی و در بعضی موارد به معنای واقعی افتضاح ...

متاسفانه این نشان دهنده ی آشنا نبودن این عزیزان با موضوعات و تحولات میدانی منطقه هست و مطمئنا این نقصان طبعات بدی رو به دنبال داره که نشر خبر دروغ و ناصحیح یکی از این طبعات هست .

خبری در فضای مجازی توسط یکی از عزیزان سرشناس خبری که بنده هم خدمت ایشان بسیار ارادت دارم منتشر شد که از اساس غلط و نادرست بود و متاسفانه طبق معمول با کپی براداری سایتهای خبری این مطلب و خبر بروی رسانه ی مطرح و سرشناس ما ! نیز کپی برداری شد .

البته من خدمت برادر عزیزمون این اشتباه رو متذکر شدم و ایشان در جواب فرمودند که خبر از منابع میدانی به دست ایشان رسیده و تاکید بر استفاده از این عکس و خبر شده ...

در هر صورت من بعنوان یک ایرانی ! به هیچ وجه دوست ندارم این دست خبرها دست مایه تمسخر خبرگزاریهای معروف و معتبر کشورمان بشه ، از این رو از سایتهای مذکور برای بار چندم تقاضا میکنم که دقت بیشتری بفرمایید و از ما و سایر عزیزانی که در زمینه ی اخبار میدانی مطلع تر هستند اطلاعات دریافت کنید و یا حداقل چک کنید .

و اما وضعیت میدانی در شمال سهل الغاب ! :

ارتش سوریه بعد از ورود نیروی هوایی روسیه به نبردهای جاری در مناطق مختلف این کشور ، جان تازه ای گرفته و در بسیاری از جبهات به حول قوه ی الهی و با فداکاری نیروهای مقاومت پیشرفتهای خوبی در بعضی مناطق بدست آورده ...

در شمال سهل الغاب ارتش سوریه در حال تلاش برای تثبیت بلندیهای جب الاحمر هست (دوتا جب الاحمر در نقشه داریم ، منظور منطقه ای هست که در گوشه ی سمت چپ نقشه هست)

پیشروی هایی هم به سمت شمال صورت گرفته که در یکی دو هفته ی اخیر منجر به تصرف بحصه ، صفصافه و فورو شده ؛

ارتش به ورودی روستای سرمانیه رسیده و مسلحین تروریست از این روستا متواری شده و به بلندیهای کوههای غربی پناه بردند . سرمانیه خالی از سکنه بوده و از نظر نظامی سقوط کرده محسوب میشه ولی ارتش به روستا ورود نمیکنه ، زیرا ورود به شهر مساوی است با از دست دادن نیرو و تلفات .

سرمانیه بروی بلندی و در دامنه ی کوه قرار داره و تا زمانی که کوه ها و بلندیهای غربی مشرف بر این روستا پاکسازی نشه ، ورود به این روستا به منزله ی خود کشی هست بنابراین ارتش سوریه منتظر تثبیت جب الحمر توسط یاران و پیشروی به سمت شمال از آن محور هست .

در مورد منصوره هم نبردها جریان داره ، سیلوهای گندم به تصرف ارتش درآمده و آخرین خبر هم از تصرف منصوره حکایت داشت . البته ذکر این نکته لازم هست که در چند هفته ی اخیر منصوره و سیلوهای گندم بارها بین طرفین دست به دست شده و احتمال تکرار این امر در آینده هم بسیار زیاد هست .

وضعیت جغرافیایی شهر جسر الشغور  هم در شمال نقشه مشخص هست .