بعد از سقوط الرمادی و پیشروی های سریع داعش که در اون زمان، دواعش رو به جنب حبانیه رسوند، نیروهای عراقی به خودشون اومدن و آهسته و پیوسته مناطق اطراف الرمادی رو پس گرفتن.
.
طی این تقریبا دو ماه، نیروهای عراقی (اکثرا ارتش و نیروهای ویژه آن) دقیقا همون استراتژی داعش رو در عملیات آزادسازی رمادی پیش گرفتن. و از شرق و جنوب در حال ایجاد طوق محاصره هستن.
.
برای جزئیات بیشتر جدا گونه به محور ها می پردازم:
.
1- محور شرقی که عملا از حبانیه تا المزرعه رو شامل میشه و مهمترین خط پشتیبانی عملیات آتی هست، به جز اطراف ناحیه خالدیه که داعش در اون حضور قوی داره، این محور تقریبا بازه و نیروها از این محور به شهر میتونن نزدیک بشن.

2- محور غربی: چند روستای بزرگ غرب رمادی، حتی بعد از سقوط شهر هم مقاومت کردن و در واقع جای پای محکمی برای نیروهای عراقی هستن. به طور رسمی محور غربی، خط پشتیبانی داعشه (از طریق بیابانهای شهر هیت) ولی در این محور ارتش در 18 کیلومتری شهر پایگاه های قوی و در 3-4 کیلومتری این چند روستا رو در اختیار داره.

3- محور جنوبی: این محور این روزها همزمان با عملیات فتح فلوجه، مشتعل شده و نیروهای طلایی ارتش و نیروهای مردمی در حدی پیشرفت داشتن که تونستن وارد دو محله مهم جنوبی شهر (المعلب و التمیم) بشن. البته خیلی نمیشه به تثبیت لحظه ای این دو محله امید داشت ولی همین که نیروها تونستن برای چند ساعت هم وارد شهر فلوجه بشن خیلی حرفه.

4- در محور شمالی هنوز مشکل وجود داره و برای عملیات آتی انشالله این محور باید پاکسازی بشه. البته ادعا شده مناطقی از روستای شمالی رمادی (آلبوفرج) در دست نیروهای ارتشه ولی به شخصه این خبر واسم ثابت نشده.