خبرهای رسیده حاکی از اینکه که ارتش و نیروهای مردمی (سپاه بدر) به شهر الریاض واقع در 15 کیلومتری حویجه رسیده اند و درگیری برای فتح این شهر تا چند روز آینده به سرانجام خواهد رسید..

بر خلاف تصور قبلی مبنی بر پیشروی نیروها از بیجی به موازات رودخانه و محاصره کل منطقه، نیروها به قلب منطقه حمله کرده و تصمیم به دو تکه کردن منطقه از طریق فتح حویجه دارند..

متاسفانه محور های عملیات پیشروی دقیقا مشخص نیست اما به احتمال بسیار زیاد محور های بشیر و کوههای حمرین درگیر این پیشروی هستند..

نیروهای کرد هنوز هیچ گونه تحرکی از خود نشان ندادند و در روستایهای شمالی و غربی منطقه موضع گرفته اند. البته در درگیریهای یک ماه اخیر در منطقه بشیر هم حضور نیروهای ارتش و مردمی باعث باز شدن گره شد.

با بالارفتن انتظارات از مقامات کرد و انتقادات به عدم شروع عملیات برای بازپس گیری منطقه حویجه، این مقامات گفته اند که بدون ارتش و نیروهای شیعه عملیات نمیکنیم.

در واقع منظورشون اینه که منتظر هستن تا ارتش و حشد الشعبی شیعه بیان منطقه رو بگیرن و بعد تحویلشون بدن..

طی سلسله عملیات هایی که همزمان با شروع عملیات تکریت، در کوههای حمرین برای رسیدن به حویجه توسط نیروهای شیعه و با پشتیبانی ارتش انجام شده است تاکنون نیروها بیش از 50 کیلومتر به سمت حویجه جلو رفته اند اما نیروهای کرد از چند ماه پیش تا کنون، هیچ شهر یا روستای جدیدی رو فتح نکرده اند.

تصویر باکیفیت : http://s6.uplod.ir/i/00573/xssd29gdmlwc.jpg