نیروی دریایی عربستان امروز صبح با حمله به جزیره حنیش ادعا میکنه که کنترل این جزیره رو در دست گرفته.البته طبیعیه که با حضور نیروی دریایی مصر و عربستان، انصارالله قدرت تسلط به مسیرهای دریایی این جزائر رو نداشت و البته این جزائر فعلا اهمیت استراتژیکی در معادلات جنگ ندارن. (ولی اهمیت این جزائر در کنترل بر بخش جنوبی دریایی سرخ کمتر از باب المندب نیست).

جزیره زقر (شمال حنیش) هنوز در دست انصار الله.

روزنامه تایمز انگلستان جزئیات جدیدی از 8 نیروی مزدور کشته شده در یمن منتشر کرد.در مقاله این روزنامه از سرهنگ آرتور کینگستون انگلیسی، فلیپ استیتمن استرالیایی به عنوان نیرویهای بلک واتر و 6 تبعه کلمبیایی به عنوان کشته شده های کمین انصارالله در مثلث عمری (روی نقشه در کنار باب المندب مشخص شده) خبر میدهد.

نیرویهای بلک واتر در امارات سابقه کار برای تامین امنیت تاسیسات حساس نفتی این کشور رو دارن و برای اولین بار برای محافظت از اشخاص مهم به یمن اعزام شدن..کشته شدن این نیروهای در این محل نشان از پیشرویهای خوب انصارالله در ساحل دریای سرخ به سمت باب المندب هست که نشون میده این نیروها کمتر از 30 کیلومتر با این تنگه استراتژیک فاصله دارن.

انشالله با تسلط کامل نیروها بر شهر کوچک ذباب، تا باب المندب دیگه عوارض دفاعی واسه نیروهای مزدور باقی نمیمونه..

المسیره اعلام کرد انصارالله در دور جدید حملات فردیناند لاموس از مزدوران اجاره ای آرژانتینی تبار رو در درگیری های استان تعز به هلاکت رسونده.

انگار انصارالله رسیده به مخزن مزدوران خارجی، نمیدونم امارات کمبود سومالیایی پیدا کرده که اینا رو جلو میفرسته!؟