داعش حمله اى را ساعت ٨ عصر روز یکشنبه از غرب تلعفر به مواضع نیروهاى حشد شعبى شروع کرد که تا ساعت ٢ بامداد به طول انجامید.
داعش که براى اولین بار در حملات خود از تانک استفاده میکرد، بیش از ٢٠٠ مسلح  و بیش از ٢٠ خودروى انتحارى در این حمله خود بکار گرفت.
یکى از اهداف این حمله داعش، شکست محاصره نیروهایش در نیمه غربى شهر موصل و باز شدن راهى براى وارد کردن کمک ها و همچنین فرار تعدادى از فرماندهان این مسلحین بود.

این حمله توسط حشد شعبى و نیروهاى هوایى عراق که بعد از ٢ ساعت به درگیرى ها محلق شدند، با وارد کردن خسارات زیادى به این مسلحین، در ساعت ٢ بامداد به پایان رسید.

طبق اعلام منابع حشد شعبى در این عملیات بیش از ٥٠ نفر از مسلحین داعش از جمله یکى از فرماندهان این گروه به نام "ابو انور" کشته و ده ها نفر دیگر هم زخمى شدند.
گزارشات در تلعفر حکایت دارد تا صبح امروز(دوشنبه) ٣٧ لاشه و ده ها زخمى به بیمارستان این شهر رسیده است، به طورى که این مسلحین از مردم این شهر تقاضاى خون کرده اند.

✍️ متاسفانه در خلال این درگیرى ها خبرنگار زن الجزائرى به نام "سمیرة مواقى" که تیم "اعلام حربى" را همراهى میکرد، از ناحیه سر به شدت زخمى شد که بعد از رساندن به بیمارستانى در نزدیکى فرودگاه شهید جاسم شبر (تلعفر) از طریق هوایى به بغداد منتقل شد.

منطقه ای که داعش تلاش داشت با تسلط بر آن، محاصره موصل را بشکند.