افراد مسلح که لباس سفید دکترها را به تن داشتند ، صبح امروز با وارد شدن به بیمارستان سردار محمد داوود خان درکابل ، اقدام به تیراندازی کردند .
رسانه ها گزارش کرده اند که یکی ازمهاجمان با انفجار دروازه شرقی بیمارستان سردار محمد داوود خان درکابل ، راه را برای دیگر مهاجمان باز کرد . حادثه حوالی ساعت 9 به وقت محلی روی داد و مهاجمان که لباس سفید دکترها رابه تن داشتند با وارد شدن به ساختمان بیمارستان اقدم به تیر اندازی و درگیری با نیروهای امنیتی کردند . نیروهای واکنش سریع به محل رسیده و بیمارستان را محاصره کرده اند .
رسانه ها تعداد مهاجمان را با فرد انتحاری 5 تن  گفته اند، اما برخی شاهدان می گویند : تعداد مهاجمین سفید پوش 10 نفر است . تا کنون از کشته شدن 30 تن و زخمی شدن بیش از 20 تن گزارش شده است . مسئولین در این مورد چیزی نمی گویند . اما شاهدان عینی تعداد کشته وزخمی ها را بیشتر از این می دانند . گفته می شود مهاجمان از طبقه چهارم و پنجم این بیمارستان به سوی نیروهای امنیتی شلیک می کنند . تعداد زیادی از دکتران ، بیماران و کارکنان بیمارستان در اطاقهای بیمارستان گیر افتاده اند .
طالبان در بیانیه ای دست داشتن دراین حادثه را رد نموده است؛ اما گروه داعش مسئولیت این رویداد را برعهده گرفت .
بیمارستان نظامی سردار محمد داوود خان در مرکز شهر کابل و در محله دیپلمات نشین این شهر که از نظر نظامی شدیدا محافظت می شود قرار دارد . بیشتر زخمیان نظامیان افغان در این بیمارستان مداوا می شوند .

پی نوشت : درحال حاضر درگیریها متوقف شده ؛ اطلاعات تکمیلی در پست های بعدی ..