دوستان دقت کنید که در زمین دشمن بازی نکنید.

درسته که فلسطینی ها در بسیاری از موارد و به خصوص در کشور های دیگه، راه اشتباه رو در پیش گرفتن ولی این باعث نمیشه که برای دفاع از مظلوم جاهل، بخواهیم بهونه بتراشیم.

در این زمانه ثابت شده که در هرجای جهان اسلام و به خصوص جهان عرب، پیشرفت و سواد دو سپر مهم در برابر نفوذ عقاید تکفیریه که البته در نبود حضور این دو ؛ اوضاع اون منطقه به سمت تکفیر و وهابیت نتمایل میشه !

از جمله جاهایی هم که پیشرفت و سواد در حداقله ، غزه یا کمپ های فلسطینی هایی است که الان برای بیش از 30 ساله در اونها بسر میبرند.

نمی خوام بگم که تمام اشکال از ما هست که حضور اسرائیل در سرزمین فلسطین باعث بوجود اومدن این وضع شده اما مطمئنا با تلاش های شیعه هست که تا همین جا جلوی ضرر گرفته شده.

ما هم مثل شما افراد جامعه هستیم و تلاش می کنیم با انعکاس خبر و تحلیل، ذهن های شما رو روشن نگه داریم اما مطمئنا اگر در این میدان افراد دیگه ای هم حضور داشتند ؛ پوشش اخبار گسترش پیدا میکرد و حتی به این وسیله اگر یه نفر مطلع می شد، باز هم جای خوشحالی بود. (البته تا همین حد پوشش محدود هم ، افراد زیادی بودن که به واقعیت پشت پرده تحولات خاورمیانه و جهان پی بردن) .

یکی از دوستان میگفت با یکی از اخوانی های فلسطینی صحبت میکرد ، بی اطلاعی و هجمه تا حدی هست که این اقای اخوانی میگفت در ایران *قانونی* هست مبنی بر سرکوب و منزوی کردن اقلیت ها !!

البته بعد از اینکه با ایشون مفصل صحبت شد و واقعیات رو فهمید ،،، الان طوری شده که حتی در بین گروه های خود اخوانی ها هر وقت بحث میشه ، بشدت از ایران دفاع میکنه ...

واقعا باید گفت ما در زمینه ی اطلاع رسانی و کار فرهنگی و رساندن واقعیت های موجود به افراد منطقه ، به اندازه ی کافی تلاش نکردیم و بسیار ضعیف بودیم ولی برعکس وهابی ها و اعوانشون در این زمینه بسیار خوب بودند و اثراتش رو هم داریم میبینیم .

قصد توجیه و یا تحریف واقعیات رو ندارم ، ولی خب نظر من در مورد فلسطینی ها این هست .

شما سوریه رو ببینیید .

درسته که از یه طرف همین فلسطینی های نادان بر ضد نظام سوریه شدند و در صفوف داعش و النصره و بقیه مسلحین به صورت انفرادی حضور چشمگیر پیدا کردند (ولی بعید هست به هزار نفر هم برسند) ؛؛؛ از طرف دیگه بزرگترین گروههای خارجی متحد ارتش و دولت سوریه هم ، همین گروههای فلسطینی مانند تیپ قدس ، نیروهای الجلیل و جبهه خلق برای آزادی فلسطین هستند ؛ با بیش از ده هزار نیرو در حلب ، دمشق و قنیطره. حالا کاری به میزان تاثیر گذاری و یا کیفیت این گروه ها ندارم ...

مخلص کلام ؛ بدون آگاهی تسلیم تبلیغات نشید و تعمیم ندید .