از بعد از ظهر امروز جبهه ریف حلب جنوبی مجددا فعال شد و مسلحین وابسته به جبهه النصره و احرار شام و سایر گروه های مسلح عملیات جدیدی برای تصرف خان طومان در وهله اول و روستاهای زیتان و برنه در وهله دوم آغاز کردند . درگیری ها عمدتا در جبهه خالدیه و صوامع و حرش خان طومان به سمت خان طومان متمرکز بود و مسلحین در تلاش بودند که راهی به سمت خان طومان باز کنند، حتی یک انتحاری هم سعی کرد در جبهه خان طومان راه باز کن سایرین بشه ولی حمله به خان طومان شکست خورد.
حمله دیگری هم که از الزربه و برقوم آغاز شده و هدفش تصرف دو روستای برنه و زیتان بود هم علی رغم پیشروی های اولیه و حتی اعلام تصرف غیرواقعی این دو روستا در بعضی رسانه های مسلحین نتیجه ای در بر نداشت و با شکست رو به رو شد.
نهایتا درگیری های سنگینی که حدود سه ساعت در منطقه ادامه داشت رفته رفته کم شده و در ساعات ابتدایی شب فروکش کرد.

شکست این حمله مسلحین مسلما آخرین تلاش اونها برای پیشروی در ریف حلب جنوبی نخواهد بود، مسلحین بعد از تصرف العیس در هفته گذشته انگیزه بیشتری برای پیشروی در ریف حلب جنوبی پیدا کردند و در صورتی که موضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت همچنان فرو رفتن در لاک دفاعی باشه انتظار از دست رفتن مناطق بیشتر ظرف روزها و هفته های آتی انتظار بیجایی نخواهد بود.
از اواسط هفته گذشته خبرهایی در مورد اضافه شدن نیروهای تازه نفس به ارتش و مقاومت و ارسال تجهیزات و ساز و برگ جنگی برای عملیات بازپس گیری العیس شنیده می شد که باعث امیدواری هایی شد، ولی از بعد از سقوط العیس تاکنون که عملیات تهاجمی خاصی در جبهه ریف حلب جنوبی انجام نشده، امیدواریم که ظرف روزهای آینده پیشروی ای در این جبهه شاهد باشیم در غیر اینصورت و با استمرار مواضع تدافعی، روزهای پیش رو روزهای سختی برای نیروهای ارتش و مقاومت خواهد بود.