حدود 30 دقیقه پیش پیج خبری دفاع وطنی به طور رسمی خبر فرودگاه طبقه رو مخابره کرد ...

گفته میشه عقب نشینی از دیروز عصر آغاز شده بود ...

شاید برای خیلی ها جای سوال باشه که اگر ارتش قصد عقب نشینی داشت پس چرا دیروز تجهیزات و خبرنگار به فرودگاه ارسال کرده بود .

اشاره شده که این حرکت حقه ای بیش نبوده و  اینکار و مخابره ی تصاویر از داخل فرودگاه و نشان دادن رسیدن تجهیزات جدید ، برای فریب دادن داعش بوده و اینکه مطمعن بشند ارتش قصد عقب نشینی نداره ... بعد از این ماجرا و بعد از اینکه داعش در حملات اخیرش موفق نبود و از موندن ارتش هم در فرودگاه طبقه مطمعن شد، حملات خودش رو به منظور تجمع نیروها و تجدید قوا متوقف میکنه و همین فرصت کافی رو به ارتش میده تا نیروها و تجهیزات مهم رو از فرودگاه تخلیه کنه .

 تخلیه نیروها و تجهیزات توسط دو ایلیوشن انجام شد و جنگنده ها نیز به فرودگاه دیرالزور و حماه منتقل شدند ...

رندانه و منطقی بود .

البته خبرهایی هست مبنی بر اینکه بعد از اینکه داعش وارد فرودگاه شد ، نزدیک به صد و اندی سرباز ناپدید شدند و احتمال اسارتشون بالاست و در پی همین خبر ، باز هم گفته میشه که داعش اقدام به اعدام میدانی این نیروها کرده .. ( اگه اینجور باشه متاسفانه باید شاهد یه جنگ روانیه خونبار دیگه از سوی داعشی های ملعون باشیم )

لازم به ذکره که توو این مدته با استناد به خبرهای فرودگاه طبقه ؛ تعداد زیادی داعشی به هلاکت رسیدند که بعضی ها معتقدند از 500 نفر هم بیشتره و بیراه هم نیست ...

قصد توجیه شکست ارتش رو ندارم ولی با در نظر گرفتن تعداد داعشی که توو این هفته به فرودگاه حمله کردند ، همچین سقوط طبقه دور از ذهن نبود ، 10000 داعشی مستقر در شمال شرقی سوریه کم نیست ...

 

مثل اینکه باید دور فرودگاه طبقه رو دایره ی مشکی بکشم اخم