دولت پاکستان می گوید : حمله انتحاری در زیارتگاهی در ایالت سند این کشور ، در کشور همسایه افغانستان طرح ریزی گردیده  و به همین خاطر دو مرز مهم تجارتی با افغانستان را مسدود کرده است .
انفجار انتحاری در شامگاه 5 شنبه در منطقه" سیهون شریف" از توابع ایالت سند در جنوب پاکستان 80 کشته و 300 زخمی برجای گذاشت  .  مقامات ارشد پاکستان گفته اند : این حمله از سوی جماعت الاحرار طرح ریزی گردیده ، که این گروه در داخل افغانستان فعالیت دارند ، اما دولت افغانستان برای نابودی این گروه اقدامی انجام نداده است .
دولت پاکستان همچنان لیست 76 نفری  از تروریستهایی که در افغانستان زندگی می کنند را ارایه کرده است .
دولت پاکستان در اقدام اعتراضی سفیر افغانستان در اسلام آباد را احضار نموده و دو مرز تجارتی مهم " تورخم در شرق افغانستان " و " سپین بولدک در جنوب افغانستان " را بسته است .
گفتنی است بخش عمده واردات افغانستان از پاکستان ودیگر کشورها ، از مرز تورخم وارد می گردد .
دولت افغانستان در واکنش به این اقدام پاکستان سفیر این کشور در کابل را فراخوانده  و در پاسخ به گفته های مسئولین پاکستانی ، با نشر اعلامیه ای بیان داشته است که دولت مردان پاکستانی در امر مبارزه با تروریسم صادق نبوده و دو گانه عمل می کنند .
اعلامیه ی ارگ کابل اضافه می کند : این حادثه ثابت ساخت که تروریسم مرز و کشور خاصی را نمی شناسد و ممکن است در هرجا قربانی بگیرد .
افغانستان ضمن استقبال از ارایه لیست توسط پاکستان گفته است:  بهتر است دولت پاکستان بجای بستن مرزها و ممانعت از انتقال کالا ، پناه گاههای تروریست ها را در خاک پاکستان ببندد .
دولت افغانستان بار دیگر از جهان و کشورهای همسایه اش خواسته است تا موضوع را جدی گرفته و برای مبارزه عملی و قطعی این پدیده اقدام صادقانه و قاطعانه انجام بدهند .
با این حال مقامات امنیتی افغان بارها پاکستان را به اخلال در اوضاع امنیتی افغانستان ، حمایت از برخی گروههای مخالف دولت ، و عدم مبارزه قاطع با تروریستانی که در خاک این کشور حضور دارند متهم دانسته است .