◀️ بعد از 48 ساعت توقف 45 اتوبوس #فوعه #کفریا در منطقه راشدین حلب، گفته می شود تبادل آغاز شده و تا این لحظه 10 اتوبوس از فوعه در مقابل 5 اتوبوس مسلحین #زبدانی تبادل شدند.

◀️ یکی از دلایل توقف، انتظار برای تکمیل ورود زنان و کودکان و زخمی هایی بود که در جریان حمله #راشدین به مناطق دیگر منتقل شده بودند و اکنون باید تکلیف آنها مشخص شود.

◀️ در همین راستا گفته می شود روز گذشته پیکر شهدا به حلب وارد شد، اما اتوبوس های زخمی ها و خانواده ها به راشدین حلب رفته و در کنار 45 اتوبوس قرار گرفته اند تا به همراه آنها وارد حلب شوند. و گفته می شود فقط تعدادی از زخمی های انفجار را با آمبولانس به حلب وارد کرده اند.

◀️ دلیل دیگری که برای توقف ذکر می شود، انتظار برای آزادی تعدادی از زندانیان مسلحین از زندان دولت سوریه است. هر چند که معلوم نیست این شرط هم بخشی از توافق در این مرحله بوده یا کارشکنی مسلحین و باج خواهی آنهاست ...

🔻یکی دیگر از اقدامات غیر اخلاقی مسلحین، مصاحبه گرفتن از زنان و خانواده های فوعه کفریا ست که در مرز ترکیه و ادلب در اختیار دارند. تا به قول خودشان رفتار مسالمت آمیز و انسانی مسلحین را تبلیغ کنند! و تا آنجا در این مصاحبه ها پیش می روند که بگویند اصلا فوعه کفریا محاصره نبوده و نیروهای ارتش سوریه بودند که مردم فوعه کفریا را زندانی کرده بودند و هیچ خمپاره و موشکی هم از مسلحین به خانه های مردم اصابت نکرده !! که طبیعتا با توجه به شرایط  سخت و عدم آشنایی کافی، انتظار چندانی از مصاحبه شوندگان نیست؛ اما رفتار مسلحین ...
قطعا اگر مسلحین هوش بیشتری داشتند، سناریو های باورپذیرتری دست و پا می کردند... و یا لااقل فردای انفجار سراغ مصاحبه با قربانیان نمی رفتند.

در طرف مقابل سراغ نداریم که تصویر برداران و خبرنگاران نظام سوریه وارد اتوبوس های مسلحین زبدانی شده باشند و چنین رفتارهایی انجام دهند.

هرچند که پاسخ کوبنده یکی از شیرزنان فوعه ای که در راشدین متوقف است، همه آنان را کفایت کرد که جمله حضرت زینب (س) را مقابل دوربین مسلحین تکرار کرد و گفت : " فوالله لن تمحوا ذکرنا "

جهاد_رضا