نهایتا نیمه شب گذشته، مرحله اول #توافق توسط رسانه های رسمی مقاومت اعلام گردید.

به این ترتیب قرار است امروز چهارشنبه ( 23 فروردین 96 ) مرحله اول توافق #فوعه #کفریا یا همان توافق دوحه #قطر به مرحله اجرا گذاشته شود که شامل موارد زیر می گردد.

1. تبادل اسرا و پیکر شهدای ارتش سوریه و مقاومت در مقابل اسرا و پیکر مسلحین؛

نیمه شب گذشته 19 اسیر ( یک نفر چچنی ) و یک جنازه مسلحین از فوعه کفریا آزاد شدند و در مقابل تعدادی از مردم فوعه از جمله 8 زن، 4 کودک که در اسارت مسلحین بودند آزاد گردیدند. همچنین پیکر 8 تن از شهدای مقاومت از جمله پیکر چند زن و کودک فوعه ای و همچنین #شهید لبنانی جمیل فقیه بازگردانده شد.

2. خروج 3800 نفر مسلحین و خانواده هایشان از #زبدانی و #مضایا و #بقین به سمت ادلب؛ در مقابل خروج 8000 نفر از اهالی فوعه و کفریا به سمت #حلب. و بعد از آن مردم فوعه در منطقه حسیاء حمص مقیم خواهند شد.
گفته می شود حدود 92 اتوبوس به مضایا و زبدانی فرستاده شده و حدود 120 اتوبوس هم به فوعه کفریا که با احتساب 21 اتوبوسی که از 4 ماه پیش با کارشکنی مسلحین در فوعه کفریا محبوس شده اند، جمعا 141 اتوبوس می شود.


⏪ آنطور که گفته می شود بسیاری از مردم مضایا و زبدانی خواهان خروج نیستند. با این حساب ممکن است در همین مرحله اول کارمسلحین زبدانی و مضایا تمام شود.
به همین دلیل بعضی منابع، مرحله دوم خروج فوعه کفریا را در مقابل خروج عناصر #النصره از مخیم #یرموک در جنوب #دمشق و آزادی 1500 زندانی آنها در زندان های نظام سوریه عنوان می کنند.

آتش بس از نیمه شب گذشته اجرا شده است، هر چند که گزارشاتی مبنی بر شلیک مسلحین به سمت خودروهای هلال احمر سوریه منتشر شده است که موجب توقف موقت عملیات شد.

جهاد_رضا

تصویری از انتقال پیکر شهید جمیل فقیه