این کلیپ گزارش امروز جمیل قزلو خبرنگار جوان و شجاع شبکه عاجل الاخباریه از عملیات ارتش سوریه در امتداد مسیر بزرگراه دمشق-حمص هست.(کلیپ به زودی)

در تصاویر میتونید شدت درگیریها و تیراندازی مداوم تک تیراندازها رو ببینید. همون طور که در گزارش عنوان میشه تقریبا تمام بزرگراه به علاوه مناطق شمالی اون در اختیار ارتش هست. ارتش دیروز شرکت شیری که یکی از مقرهای جیش الاسلام بعد از حمله به این منطقه بود رو آزاد کرد و امروز هم به پمپ بنزین رحمت در نزدیکی اردوگاه وافدین و مجاور مزارع عالیه در دوما هجوم برد و یکی دو ساعت کنترلش رو بر عهده گرفت.

بعد از اون با پاتک مسلحین جیش الاسلام که از سه جهت از مزارع عالیه به سمت پمپ بنزین هجوم بردند، نیروهای ارتش ناچار به تخلیه پمپ بنزین شدند.

مزارع عالیه که در شمال دوما هست پر از خندق و تونلهای زیر زمینی و سراسر مین گذاری شده است، امروز ارتش 8 خندق و تونل رو در این منطقه منفجر کرد تا کم کم مسیر برای پیشروی به سمت دوما از سمت مزارع عالیه باز بشه.

در مرج سلطان هم امروز ارتش حمله ی سنگینی رو به سمت فرودگاه مرج سلطان انجام داد و پس از مجاورت با دیوارهای جنوبی فرودگاه به آزادی فرودگاه نزدیک شد. درگیریها در حال حاضر فروکش کرده و بنابر آخرین اخبار ورودی های جنوبی و غربی فرودگاه در اختیار ارتش هست.

این فرودگاه از مراکز و مقرهای اصلی جیش الاسلام در غوطه شرقی هست که اگر آزاد بشه تاثیر به سزایی در روند عملیات ها در منطقه نشابیه و همچنین دیرالعصافیر خواهد داشت.