در ابتدا شاهد هستیم که پهباد شناسایی در منطقه حضور دارد ولی نیروهای داعش به راحتی به سوی هدف حرکت می کنند و نگرانی خاصی در بین آنها مشاهده نمی شود.

lflwj40___frsn_lnSr.jpg

بعد از تهاجم اولیه توسط دواعش، نیروهای ارتش عراق آرایش خطی به خودشان می گیرند و خط آتش سنگینی را با حضور یک تانک آبرامز و چند هاموی تشکیل می دهند

normal_lflwj40___frsn_lnSr1.jpg

normal_lflwj40___frsn_lnSr2.jpg

نیروهای داعش که خط مقابل را قدرتمند می بینند با استفاده از یک موشک Metis به یکی از تانک های آبرامز حمله می کنند و آن را مورد اصابت قرار می دهند

normal_lflwj40___frsn_lnSr3.jpg

normal_lflwj40___frsn_lnSr4.jpg

با این حال به نظر می رسد همچنان نیروهای ارتش عراق به خوبی مقاومت می کنند، بنابراین نیروهای داعش تصمیم می گیرند با استفاده از انتحاری ها خط دفاعی مقابل را بشکافند

 

به ترتیب سه عامل انتحاری خودشان را به خط مدافعین می کوبند و ترس شدیدی را بر پیکره مدافعین وارد می کنند.

 

thumb_lflwj40___frsn_lnSr5.jpg  thumb_lflwj40___frsn_lnSr7.jpg  thumb_lflwj40___frsn_lnSr8.jpg

با استفاده از انتحاری ها نیروهای پیاده داعش به سمت خطوط ارتش عراق پیشروی می کنند و جلوتر می روند که باز هم با مقاومت مدافعین با استفاده از خودروهای هاموی روبه رو می شوند.

اینجاست که دوباره و باز هم با استفاده از موشک Metis یکی از هاموی ها مورد اصابت قرار می گیرد و منهدم می شود و بقیه عقب نشینی می کنند.

lflwj40___frsn_lnSr6.jpg

 

در انتها نیز شاهد هستیم که تاکتیکال های داعش به خط مدافعین حمله می کنند و شاهد نبرد هاموی ها  با تاکتیکال داعش هستیم که در انتها و در کمال تعجب منجر به فرار مدافعین می شود!!

trq4i7l5ez6nbgrui237.jpg

 در آخر باید گفت نیروهای ارتش عراق هنوز به خود باوری لازم جهت مقابله در برابر حملات انتحاری داعش نرسیده اند و به قدرت سلاح های خودشان ایمان لازم را ندارند .

/امیر ارسلان / میلیتاری