نصرالله گفت: یک سوال این است: جرا سعودی‌ها اینچنین از ترامپ تجلیل کردند؟

🔹بیشترین رئیس جمهوری بود که بیشترین اهانت را به اسلام و ادیان و قومیت عرب و بیشترین اهانت را به عربستان و کشورهای خلیج (فارس) کرد. آیا این ترامپ نبود که گفت عربستان گاو شیردهی است که باید بدوشیم سپس بکشیمش؟ آیا او نبود که مسلمانان و اتباع کشورهای مسلمان و دیگر کشورها را از ورود به آمریکا منع کرد و بیشترین کمک را به اسرائیل کرد؟


🔹باید از مفتی‌ عربستان سوال کرد که آیا بزرگداشت میلاد پیامبر بدعت است اما چنین بزرگداشتی از رئیس جمهور آمریکا جایز است؟


🔹کشوری که پشت گروههای تکفیری تروریستی ایستاده، عربستان است. همه این را می‌دانند. داعش در مدارسش چه کتبی را تدریسم می‌کند؟ بله کتابهای محمد عبدالوهاب. القاعده چه؟ همین را. عربستان مرکز اصلی تغذیه گروههای تکفیری در جهان است.

🔹عربستان در حقیقت با این اجلال خواست به ترامپ رشوه بدهد که از این کشور حمایت کند. نگاه کنید که همه هم و غم عربستان در این نشست این بود که این جمله را به دنیا اعلام کند که بگوید «ایران از زمان پیروزی خمینی -البته به تعبیر او- در انقلاب، پیشگام ترویج تروریسم شده است».

🔹بله ایران جنبش‌های مقاومت در لبنان را حمایت کرده است. بله درست است. بله ایران جنبش‌های مقاومت در فلسطین را حمایت کرده است. بله درست است. چه کسی فکر تکفیری را ترویج میکند، ایران یا عربستان؟ چه کسی در جهت وحدت مسلمین و تقریب مذاهب کار می‌کند، ایران یا عربستان؟ این تهمت‌ها فایده‌ای ندارد. عربستان نمی‌تواند مانع دیدن خورشید شود.

🔹عربستان چنین اجلالی از ترامپ کرد که در مقابل ایران از ریاض حمایت کند چون عربستان تا الان در همه میادین، سوریه ، یمن و دیگر نقاط شکست خورده است.

🔹عربستان تروریست است یا ایران. عربستانی که یمن را زیر بمب گرفته و مردم و زن و بچه را میکشد و بیمارستان و مدرسه و مساجدش را بمباران می‌کند؟

🔹ایران یکی از مهم‌ترین اهداف عربستان از این نشست بود.

🔹حدود 42 میلیون‌ نفر در انتخابات شرکت کردند

🔹هم انتخابات ریاست جمهوری بود همه انتخابات شوراهای شهر

🔹ما در لبنان میدانیم وقتی انتخابات شورای شهر برگزار می‌کنیم با چه شرایطی برگزار می‌کنیم

🔹انتخابات ریاست جمهوری ایران داغ بود، انتخابات شورای شهر داغ‌تر بود اما نه یک اتفاقی افتاد نه یک گلوله شلیک شد بر خلاف ما [ در لبنان]

🔹انتخابات ایران نتیجه اراده مردمش است.. رئیس جمهور دوباره مورد اعتماد قرار گرفت

🔹جنگ راه انداختند و صدام با ایران جنگید... ایران هر روز قوی‌تر می‌شود

🔹کینه خود از ایران را کنار بگذارید و به مذاکره با ایران روی بیاورید، ایران همیشه آماده بوده

🔹بس است خونریزی.. شمایید که شکست خورده و خواهید خورد و ایران است که پیروز بوده و هست این نصیحت من عربی مسلمان به دولتهای عربی و اسلامی است


منبع خبرگزاری فارس