مسیر حلب به حماه که از دو روز پیش با حمله همزمان داعش به جاده اثریا-خناصر و ایست بازرسیهاش و همچنین النصره به مسیر سلمیه-اثریا بسته شده بود، همچنان بسته هست.

ارتش مسیر سلمیه-اثریا رو همون ساعات اول باز کرد اما با توجه به اینکه ١٧ کیلومتر از جاده اثریا-خناصر رو داعش بسته بود،روز اول ١٢ کیلومتر پاکسازی شد و بقیه مسیر با کمک فلسطینیهای تیپ قدس در حال پاکسازی هست.

در این عملیات ٤٥ داعشی به هلاکت رسیدند.

اغلب ایست بازرسی ها در حال حاضر از داعش پس گرفته شده اما بلندی تل ١١ که بر قسمتی از مسیر مشرف هست هنوز دست داعشه.

این بسته بودن مسیر با اینکه تنها ٢ روز بوده ولی باعث ایجاد مشکلات فراوان در شهر حلب (بخش تحت کنترل ارتش) با دو میلیون نفر جمعیت شده.این مشکل امروز با حمله مسلحین به منطقه مجبل،عین العصافیر و کارخانه سیمان و بند آمدن بزرگراه راموسه برای محله های غربی حلب بحرانی تر هم شد و الان اونها در وضعیت شبه محاصره قرار گرفتن. درگیریها در اون منطقه به شدت ادامه داره.

رسانه های مسلحین از شرایط استفاده کرده و در حال جو دادن و شایعه پراکنی در مورد سقوط قریب الوقوع همه ی محله های تحت کنترل دولت در چند ساعت یا چند روز آینده هستن.

خبر دیگر اینکه، در درگیریهای المنصوره در سهل الغاب، اپراتور معروف تاو مسلحین صقورالغاب ملقب به ابو عمر التاو و دستیارش خالد العیسی بر اثر برخورد و انفجار موشک کورنیت ارتش به هلاکت رسیدند.