چرا انصار الله با وجودیکه به گواهی ویدیوهای منتشر شده تا ورودی های شهر نجران پیشروی داشته وعملیات انجام داده ،نتوانسته وارد شهر نجران شود .
پاسخی که باید به این سوال داد اینه که همانطور که مشاهده می کنید نیروهای انصار الله از ستونهای پیاده چریکی سیالی  تشکیل شده که ،ماموریتشان ورود ضربات و خسارات به پایگاههای سعودی و نا امن کردن مناطق مرزی جهت جلوگیری از عملیات نظامی ارتش سعودی می باشد .
نقطه قوت این نیروها استتار و حرکت بسیار سریعشان در مناطق کوهستانی است که شناساییشان را برای بالگردهای سعودی غیر ممکن کرده است .
رعایت اصل استتار و سرعت حرکت موجب شده این نیروها پس از سیطره بر پاسگاه و ایست وبازرسی سعودی هیچ غنیمتی را حفظ نکرده و تمام غنایم از جمله خودروهای زرهی و سلاح سنگین را منهدم می کنند و فقط سلاح انفرادی خود را حمل میکنند .
همانطور که در نقشه پیداست اکنون چریکهای انصار الله در حال رفت و آمد در منطقه الشرفه هستند جایی که نیروهای سعودی از ترس کمین انصار الله توان هیچ حرکت و موضع گیری نظامی را در آن ندارد .
اکنون باید صبر کرد و دید که آیا انصار الله در فاز دوم عملیات آنسوی مرزهای خویش ، قصد تصرف نظامی شهرهای مرزی سعودی را دارد یا خیر ؟
مناطقی که ارتش سعودی تا کنون نتوانسته به نحو مطلوبی امنیت آنرا حفط کرده و با هر حمله انصار الله با به جا گزاردن ادوات خویش پا به فرار می گذارد .
لازم به ذکر است که همین امر موجب شده که آل سعود در صدد استخدام نیروهای لژیونر از سایر نقاط از جمله جنوب یمن برای مقابله با انصار الله در این مناطق برآمده است .