اول حدیث :
ابراهیم بن ابی محمود،از دوست داران امام هشتم(ع) نقل می کند:
روزی خدمت امام رضا(ع) رسیدم و عرض کردم:
یابن رسول الله(ص)،اخباری از فضایل شما اهل بیت(ع) نقل می‌شود که دشمنان شما آنها را روایت می‌کنند و ما نظیر آنها را از شما نشنیده‌ایم؛آیا شما این اخبار را قبول دارید و تأیید می‌کنید؟
امام رضا(ع) فرمود:یابن ابی محمود! بدان که بر ما بسیار ظلم نموده‌اند و مخالفان ماغلوّ کرده‌اند و چیزهایی عجیب و غریبی برما می‌بندند.این‌ها سه گروهند:
گروهی از اخبار در حق ما کوتاه آمده و قدری از حقیقت را پوشانده‌اند؛گروه دیگری از اخبار،درباره ما زیاده روی و غلوّ کرده‌اند؛گروه سوم،اخباری است که به دشمنان ما،بیش از اندازه و سزای آنان،بد و بی‌راه گفته‌اند.
اما گروه اول از اخبار را وقتی مخالفان ما می‌شنوند،حق ما را درست نمی‌شناسند،و وقتی اخبار غلوّ آمیز را می شنوند،پیروان ما را متهم به کفر می‌کنند،و وقتی اخبار ساختگی را که فحش و ناسزا به دشمنان ما است،می‌شنوند،نام‌ها را فراموش می‌کنند و آنها را به ما نسبت می‌دهند و دشمن تراشی می‌کنند؛در حالی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:
«و لا تسبّوا الذین یدعون من دون الله فیسبّوا الله عدواً بغیر علم؛به کسانی که خدا را نمی‌شناسند و نمی‌پرستند،دشنام ندهید تا آنها نیز ندانسته به خدا دشنام دهند».1
یابن ابی محمود! وقتی هر سه دسته به راهی می روند،تو به راه ما بازگرد تا گمراه نشوی.کمترین چیزی که فرد را از دین بیرون می‌کند،این است که سنگ ریزه را خرما بخواند و بر آن تعصب ورزد و با دیگری دشمنی کند.بدان که خبر درست را باید از دانای پرهیزکار گرفت،نه از دشمن دانا و نه از دوست نادان.پس آنچه برایت نقل کردم، نیک به خاطر بسپار و نگهدار و بدان که خیر دنیا و آخرت را در آن جمع کرده‌ام.2
1.سوره انعام،آیه 108.

2.عیون اخبار الرضا،ج 1، ص 228.

منابع:

بشارت 1380 شماره 27

و اما بعد ...

میخواستم یه تشکر ویژه بکنم از تمام کسانی که تا حالا با ما بودند ؛ چه از همین وبلاگ و اینستاگرام ما و چه از قدیم از صفحه ی فیسبوک ما و حتی عزیزانی که تازه با ما آشنا شدند تشکری خالصانه از اینکه چشمهای مهربانتون رو برای خوندن خبرهای ما خسته میکنید .

سعی ما از اول بر این بوده که درست ترین اخبار رو خدمت شما عرضه کنیم و همیشه مراقب این بودیم که جانب انصاف رو رعایت کنیم .

بله ، به خوبی میدونم که بسیار اشتباه داشتم و یا خبرهای اشتباه کار شده ولی به لطف دوستان و تذکرهای بجای ایشان ، اشتباهات را تا حد امکان برطریف کردیم .

هنوز راه طولانی در پیش داریم . اگر خدا توفیق داد و مارو در این راه یاری کرد ، همچنان در خدمت شما خواهیم بود و سعی میکنیم که بهتر باشیم  و اگر که نه ، توفیق و لیاقت از ما گرفته شد ... همچنان مخلص شما هستیم .

توی این مدت که این فایل صوتی منتشر شد انواع بازخوردها رو داشتیم ، یه عده تحسین کردند ، یه عده هم ....

در توضیح اوون دسته از دوستانی که میگن شما از عمد این خبر رو به خودتون نسبت میدید و برای خودتون نوشابه باز میکنید تا خودتون رو معرفی و معروف کنید و ... از این حرفها ؛؛؛

باید خدمت این عزیزان عرض کنم که نخیر .

نه بنده و نه تحولات جهان اسلام کوچکترین ادعایی در این مورد نداریم ، ما عضو بسیار کوچک از جامعه ی بزرگ خبری کشور هستیم که فقط سعی میکنیم درستکار باشیم و اطلاع رسانی کنیم  . همین .

توکل ما بر خداست و برای معروف شدن نیازی به دروغ پردازی و یا جوسازی نداریم . خدا هست  ، به کسی نیاز نیست .

ولی واقعیت مطلب  این هست که اگر  به واقع به صورت حرفه ای خبرهای منطقه و سایتهای خبری و حتی صفحات اجتماعی رو دنبال کرده باشید خواهید دید که این موارد در گذشته برای ما بوده و مطمئنا در آینده هم خواهد بود .

سال گذشته صفحه ی فیسبوک ما بعلت حمله ی تکفیریها و گزارشهای متعدد بسته شد . و صفحه ی یکی از دوستان فعال دیگر هک شد .

در فیسبوک و صفحه خبر رسانی اخبار منطقه به غیر از ما و چند تن دیگر از دوستان مرجع فارسی دیگری وجود ندارد.

و یا خبر حضور نیروی رشید ایرانی در مرز لبنان و اسراییل به قدری صدا کرد که سایت جروسلیم پست اسراییل به خبر و وبلاگ این حقیر اشاره کردند و مارو وبلاگ وابسته به ارتش ایران معرفی کردند .

و ماجراهایی از این دست ....

منظور اینکه همین وبلاگ کوچک و صفحه ی فیسبوک ، به خوبی توسط دشمنان خط مقاومت رصد میشه .

این یکطرف ماجراست و طرف دیگر ماجرا رشد صفحاتی دیگر به تقلید از ما و به نام ما در شبکه های دیگر هست . بعد از کار خبری ما دوستان و عزیزان دیگری با نام تحولات جهان اسلام شروع به کار کردند .این در صورتی هست که تا قبل از این هیچ کس از نام تحولات جهان اسلام استفاده نمیکرد .

بنابراین موضوعات مطرح شده مارو مجبور میکنه تا نسبت به این فعالیتها و خبرها بی تفاوت نباشیم و هرجا که این احتمال رو میدیم از نام تحولات جهان اسلام استفاده ی نادرست میشه ، از طرف خودمون و تحولات این موضوع رو تکذیب و به دوستان اطلاع رسانی کنیم .

مطمئنا اگر در آینده مشکلی برای ما پیش بیاد ، هیچ یک از شما دوستان مسئولیت قبول نمیکنید بلکه این ما هستیم که باید پاسخگو باشیم .

پس این حق برای ما محفوظ هست که شایعات رو تکذیب کنیم .

ممنونم از حسن توجه شما