دو روز پیش روز جهانی صلح بود و به این مناسبت عربستان سعودی به عنوان ریاست کمیسیون "حقوق بشر" سازمان ملل برگزیده شد.

مثل اینکه دوستان پریروز رو با روز اول آوریل اشتباه گرفته بودن..

این شاهکار خشم خیلی از رسانه های نوشتاری مطرح غربی رو هم درآورده.

ایندیپندنت به خشم عمومی در پی انتخاب عربستان پرداخته و واشینگتون تایمز با اشاره به تایید حکم اعدام علی محمد النمر که در سال ٢٠١٢ در تظاهرات مردمی دستگیر شده بود به شیوه ی به صلیب کشیدن (روشی که داعش در آن متبحر هست)، این انتخاب رو به سخره گرفته.

علی محمد النمر در ١٧ سالگی توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر شد و در سه سال اخیر تحت شکنجه بوده و حق گرفتن وکیل هم از او سلب شده..

بیدادگاه عربستان جرم علی النمر رو شرکت در تظاهرات غیرقانونی و حمله به نیروهای امنیتی ذکر کرده.با هر معیاری حساب کنیم سعودی و حقوق بشر دو کلمه ی متناقض محسوب میشن.

اما به هر حال عربستان کمکهای خیرخواهانه ی! زیادی به سازمانهای حقوق بشری بین الملی و مردم نهاد از جمله دیده بان حقوق بشر (HRW) می کنه..

طوری که HRW طی این شش ماه اخیر کلا بمبهای خوشه ای،فسفری و یک تنی و... عربستان رو تو گزارشهاش به اسم "بمب بشکه ای اسد" می دید!

فراتر از اون در اوج حملات هوایی عربستان به یمن فعالان بلندپایه همین سازمان های حقوق بشری با تمجید از حملات خیرخواهانه ی! عربستان به یمن، با استناد به ٥ کشته و زخمی در بیمارستان های عدن (زمان درگیری ارتش-انصارالله و حراک-نیروهای هادی) نتیجه گیری کردند ٩٥٪ کشتار غیرنظامی در یمن به دست "حوثیها" انجام می گیرد!

در سوریه این آمار من درآوردی معکوس میشه و SNHR از همین دست سازمانها که متعلق به مخالفین سوری هست، ٩٥٪ کشتار غیرنظامیان (از ٧٨ هزار نفر) را به ارتش سوریه نسبت می دهد!

به عبارتی بر اساس این آمار ،مسلحین (غیر از داعش) فقط حدود ١٣٠٠ غیرنظامی رو کشتن.. ١٥٠٠ شهروند شیعه و هزاران شهروند مسیحی و علوی و سنی که در مناطق تحت کنترل دولت کشته شدن همه جزو آمارهای ٩٥٪ قربانیان "بشکه" لحاظ شدن!

http://www.independent.co.uk/news/world/anger-after-saudi-arabia-chosen-to-head-key-un-human-rights-panel-10509716.html

http://www.washingtontimes.com/news/2015/sep/18/saudi-prisoner-arrested-at-age-17-faces-death-by-c/

واقعا چه جوک مسخره ای !! خداییش آخر زمانه ...