در ویدیویی که از سوی گروه طالبان منتشر شده است ، دو استاد دانشگاه آمریکایی در افغانستان از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا می خواهند برای رهایی آنان با طالبان مذاکره کند .
تموتی جان ویکس 48 ساله ، شهروند استرالیا و کیفن کینگ 60 ساله شهروند ایالات متحده امریکا ، استادان دانشگاه آمریکایی در کابل ،  5 ماه قبل توسط چهار فرد مسلح که لباس نظامیان افغان را به تن داشتند از نزدیکی دانشگاه مذکور  ربوده شدند . این اولین اطلاعی است که در مدت 5 ماه  از زنده بودن این دو شهروند غربی بدست آمده است .
پنتاگون یا وزارت خارجه امریکا گفته بود مدتی بعد از دستگیری این دو تن تلاشهایی برای رهایی آنان انجام داده ، اما به نتیجه نرسید .
این گروگانها در ویدیوی منتشر شده ، در حالی که خسته و بیمار به نظر می رسند ، با ناراحتی و اشک از دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا می خواهند تا برای رهایی آنان با طالبان مذاکره  و یا برای مبادله آنان اقدام کند .
مقامات آمریکا و استرالیا از تایید یا رد اصالت این ویدو خودداری کرده اند ، وزارت دفاع امریکا گروگانگیری را تقبیح کرده است و مقامات استرالیا گفته اند در حال تلاش برای گفتگو با سایر کشور ها به منظور رهایی شهروند کشورشان هستند .
دانشگاه آمریکایی – افغان که در تابستان سال جاری بدلیل حمله طالبان مسلح تعطیل شده بود در حال بازگشایی مجدد است .