ماراتن انتحاری های داعش در منطقه با نزدیک شدن به عید فطر در حال سریع تر شدن هست؛ تهران، بغداد، استانبول، مدینه النبی و جده روزهایی فراتر از شلوغی های شب عید فطر رو پشت سر گذاشتند.

200 شهید در انتحاری بازار الکراده و دو انتحاری در مناطق دیگر بغداد، انفجار در کنار مسجد نبوی و سفارت آمریکا در جده و قطیف، انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول و البته خبر دستگیری دواعشی که برای انجام عملیات در تهران آماده می شدند از تیترهایی بود که این چند روزه مشاهده کردیم.

خبر دستگیری دو عامل بمب گذار در تهران هرچند در رسانه های منطقه و جهان بازتاب کمتری از وقایع سه کشور دیگر داشت اما برای نگاه های تیزبین حاوی نکات مهمی از جمله ابعاد تسلط نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی ایران بر تحرکات داخلی و البته خارجی بود.

در این بین دلها به حال عراق و بغدادی که سالهاست از بمب گذاری ها رنج می بره، میسوزه.

در این بین اما برای ترکیه ای که خود ترمینال ورود داعش و گروه های جهادی-تکفیری به منطقه است، تاسف میخوریم.

در این بین برای سعودی که همت و عرضه تامین امنیت یکی از مهمترین اماکن مسلمانان رو نداره آرزوی عقلانیت داریم و البته خدا رو شاکریم که برای مردم و زیارت کنندگان حرم نبوی فاجعه بزرگی رخ نداد.

و البته در این بین قدر امنیت در ایران رو می فهمیم و از تمامی نیروهای تامین کننده این امنیت سپاسگذاریم..

در نهایت اما موشک باران پادگان لیبرتی این وسط برای چی بود؟ جهت هشداری به منافقین که نقش مهمی در تامین اطلاعات گروه بمبگذار داشتند..