رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در نشست انجمن کل بازرگانان و صاحبان صنایع کشور در استانبول گفت.

🔸درخواست فعلی ما از غرب چیست؟ اگر معتقد به عدالت هستید آن را در عمل نیز نشان دهید. از سال 1964 تا 2017 یعنی 54 سال است که ما را پشت در اتحادیه اروپا در انتظار نگه داشته اید، با ما شوخی نکنید. صادقانه یک راه حل برای این مساله ارائه دهید. این ملت نیز کاسه صبری دارد. بعد می گویید که چرا اردوغان اینگونه صحبت می کند و دیکتاتور می گویید٬ صبر می کنیم، هر کاری انجام می دهید صبر می کنیم، اما این صبر تا کجا؟ هر صبری حد و اندازه ای دارد.

🔸در تجمع گروه های تروریستی در اروپا و در حضور سیاست مداران اروپایی٬ عکس من را درحالى که تفنگ بر سرم گذاشته شده حمل می کنند و من را هدف قرار می‌دهند. اگر قدرت دارید بیایید و مرا بکشید.

🔸اگر تروریست‌ها را در عراق به حال خود رها کنیم به طور مداوم قربانی خواهیم داد. ببینید در سنجار و تلعفر چه شد، در سنجار عملیاتی انجام دادیم و نزدیک به 210 تا 220 تروریست را از میان برداشتیم و یکی از مهم ترین مراکزشان را در آنجا هدف قرار دادیم. می دانید چرا؟ زیرا نمی توان با این ملت بازی کرد، همه این را خواهند دید. در هر حال هنگامی که وقت و ساعتش فرا برسد ما آنچه را که لازم باشد انجام می دهیم. شاید در نیمه شبی عملیات خود را ناگهان آغاز کنیم.