سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه درباره تحولات یمن گفت :
از سویی ‌دیگر می‌بینیم که آنها تمامی پتانسیل تبلیغاتی و سیاسی و دیپلماتیک و میدانی و فرهنگی و اجتماعی خود را برای تقویت دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت و دولت‌های محور مقاومت و جنبش پایان ادامه می‌دهند. طبعا این همان مسیر همراه با اسرائیل است. عربستان البته به جنگ خود در یمن نیز ادامه می‌دهد، فشارهای بین‌المللی برای رسیدن به راه‌حل موضوع یمن وجود دارد، علاوه بر این که فشارهای بین‌المللی برای مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه نیز دنبال می‌شود.
عربستان شاید به علت فشارهای میدانی یا در نتیجه شرایط و فشارهای بین‌المللی در وهله اول مانع از برگزاری این مذاکرات می‌شد، اما بعدها به میز مذاکرات آمد، اما نکته این است که در مذاکرات چه کار کرده است؟ عربستان الان در دو مسیر قدم برمی‌دارد:
در مسیر میدانی ریاض برای افزایش تنش تلاش می‌کند، چرا که آتش بس در یمن را نقض می‌کند و حملات و تجاوزهای خود را افزایش داده و سعی دارد از فرصت موجود برای ایجاد تغییرات میدانی استفاده کند...
عربستان در ابعاد سیاسی به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است. ریاض تحت فشار وارد میز مذاکرات شده و سعی دارد از مذاکرات برای تحقق اهداف خود استفاده کند و اگر نتوانست این کار را انجام دهد، آن را با شکست مواجه کند.
گروه های مختلف به کویت رفتند تا مذاکره کنند. ملت یمن و مجاهدان این کشور یک سال تمام در برابر حملات ایستادگی کردند، آنها الان در آغاز سال دوم نیز در برابر شدیدترین جنگ‌ها ایستادگی می‌کنند. تجاوز آمریکا و عربستان به یمن متأسفانه با پشتیبانی بین‌المللی و حمایت‌های منطقه‌ای گسترده مواجه شده است، اما با این وجود ملت مظلوم یمن در غربت همچنان مبارزه می‌کنند و عربستان قادر به تحقق اهداف خود نیست.
آنها به پای میز مذاکرات آمدند، اما به هیئت انصار الله و هیئت کنگره مردمی یمن می‌گویند: اول باید سلاح های سنگین خود را تحویل دهید، بعد شهرها را تخلیه کنید و در مرحله سوم از راه‌حل سیاسی صحبت می‌کنیم، آیا چنین شخصی به دنبال گفت‌وگو است یا می‌خواهد شرایط تسلیم کردن طرف مقابل را برشمارد؟ درست مانند رفتاری که دولت‌های پیروز بر ضد دولت های شکست خورده انجام می دهند.
عربستان تصور می کند که پیروز شده و می‌خواهد شرایط خود را برای تسلیم طرف مقابل دیکته کند. طبعاً پاسخ یمنی ها در برابر این مطالبات مشخص است. آن‌ها می‌گویند ما به اینجا نیامده‌ایم که تسلیم شویم، ما آمده ایم که مذاکره کنیم. ما نمی‌خواهیم تسلیم شویم. ما آماده‌ایم تا ابد مبارزه کنیم. یمنی‌ها ثابت کردند که آمادگی جان‌فشانی‌های بیشتر برای دفاع از تمامیت و کرامت و آبرو و عزت خود را دارند. کسی که چنین شرایطی را مطرح می‌کند، معنایش این است که می‌خواهد شرایط خود را به طرف مقابل تحمیل کند یا مذاکرات را به شکست بکشاند.
http://alyamani.blogfa.com/post-622.aspx
پیربداغی