- اخباری در رسانه ها مبنی بر سفر هیأتی از انصارالله به ریاض برای مذاکره با سعودی‌ها منتشر شده است. گفته می شود محمد عبدالسلام در رأس هیأت انصارالله به ریاض سفر کرده است. هنوز سایتهای انصارالله در این باره خبری منتشر نکرده اند. حسن زید دبیرکل حزب الحق در صفحه فیسبوک نوشته تفاهماتی مثبت در جریان است که شاید به آتش بس منجر شود .

- بر اساس گزارش مرکز آتلانتیک کانسیل، توافق میان انصارالله و عربسان سعودی منجر به حذف علی عبدالله صالح خواهد شد.

همچنین کارشناس این مرکز تحلیل کرده انصارالله برای محدود کردن روابط خود با ایران به عربستان ضمانت خواهد داد . یک رسانه سعودی نیز در این باره خبری منتشر کرده و گفته هیأت قبیله ای الحوثی متشکل از 15 نفر برای مذاکره وارد عربستان شده است .

- خبر دیگری که مکمل این خبر است آزادی جابر الکعبی یکی از اسرای سعودی توسط انصارالله در صعده می‌باشد. در خبر دیگری هم آمده بود برای چندمین روز متوالی، جبهه‌های جنگ در مرز عربستان آرام بوده است. برخی ناظران، آرامش جبهه ها و آزادی اسیر را مقدمه توافق انصارالله و سعودی می دانند.

- اعضای حزب الموتمر از این خبرها ناراحت و عصبانی هستند. صرفنظر از صحت و سقم این اخبار، هرگونه توافقی برای پایان جنگ حتی اگر با تنازل انصارالله همراه باشد در مجموع به مصلحت شیعیان زیدی در یمن ارزیابی می شود.

http://alyamani.blogfa.com/post-604.aspx

پیربداغی