1) بیانیه اخیر شورای امنیت درباره یمن :

http://www.almasdaronline.com/article/79776

2) سایت یمن 24 به نقل از روزنامه لبنانی الأخبار از تماس تلفنی عبدالملک الحوثی با علی عبدالله صالح خبر داده است. در این تماس، صالح قول داده با قبایل اطراف صنعاء درباره مقاومت در برابر پیشروی احتمالی نیروهای هادی مذاکره کند. در ادامه خبر آمده یحیی الراعی در دیدار با صالح فاش کرده قبایل هفتگانه اطراف صنعاء اخیرا از طریق واسطه ها با عربستان برای تسلیم صنعاء وارد مذاکره شده اند . اما لینک خبر روی سایت الأخبار موجود نیست.

3) پیشروی نیروهای انصارالله در مأرب.

4) پیشروی نیروهای انصارالله در محور میدی .

5) درگیری شدید در منطقه فرضة نهم جریان دارد. روز جمعه انصارالله جبل امحول (الحول) را پس گرفت ولی دوباره از دست داد. منطقه فرضة نهم زیر بمباران شدید هوایی قرار دارد.

6) پیشروی نیروهای هادی در المسراخ و حیفان جنوب تعز.

7) نیروهای القاعده با حمله به نقاط ایست بازرسی، شهر ساحلی أحور در استان أبین را اشغال کردند . قبایل باکازم خود را برای مقابله با القاعده در أحور آماده می کنند .

8) روز پنج شنبه، مواضع القاعده در شهرهای جنوبی توسط هواپیماهای ائتلاف بمباران شده است . از جزئیات این بمبارانها خبر دیگری منتشر نشده است.

9) سخنان علامه الحبیب علی الجفری در دانشگاه قاهره خشم و غضب سلفی های مصر را برانگیخته است (http://alwasat-ye.com/index.php?ac=3&no=46768).

پ.ن :

علی زین العابدین الجفری یکی از علمای شناخته شده و تاثیر گذار سلفی در جهان اسلام هست که آثار شناخته شده ای هم داره ، ایشان متولد عربستان هست .
در عقاید سلفی خودش سعی بر میانه روی و عدم تکفیر سایرین داره .
یچیزایی در سخنرانی خودش در دانشگاه القاهره گفته که خشم سلفی های مصر رو برانگیخته و میگن ایشان که از الازهر مصر مدرک نداره ، اجازه سخنرانی در دانشگاه القاهره رو نداره ..

10) تلاشهای جنوبی ها ناکام بوده است. اخیرا علی ناصر محمد به ابوظبی رفته اما با علی سالم البیض دیدار نکرده است .

http://alyamani.blogfa.com/post-601.aspx

پیربداغی