1) انصارالله موفق شده پیشروی نیروهای هادی در منطقه نهم را متوقف کند.

دیروز مواضع نیروهای هاشم الأحمر در منطقه فرضة نهم زیر آتش شدید کاتیوشا و خمپاره‌های انصارالله قرار داشت. نیروهای هادی علیرغم پشتیبانی هوایی، نتوانستند مسورة در نهم را تصرف کنند و راه زیادی تا گردنه بن غیلان دارند.

دیشب سایت اسپوتنیک در خبری آورد نیروهای هادی از پادگان و نقطه فرضة نهم عقب نشینی کرده و بسوی مفرق الجوف رانده شده اند. اما این خبر توسط سایتهای دیگر منتشر نشده است.

در خبری دیگر آمده نیروهای انصارالله تا 2 کیلومتری پادگان هم پیشرفته اند.

انصارالله سنگ تمام گذاشته تا منطقه فرضة نهم را پس بگیرد. در حال حاضر درگیری های سرنوشت سازی در فرضة جریان دارد.

2) پادگان الصمع در أرحب و مناطق نزدیک به فرودگاه صنعاء زیر آتش توپخانه نیروهای هادی قرار گرفته است.

3) نیروهای انصارالله پادگان جدیدی را در جبل نبی ایوب واقع در منطقه بنی حشیش احداث کرده و جاده جدیدی برای لجستیک نیروهای خود در نهم و صرواح باز کرده اند.

4) دیروز نیروهای انصارالله به مواضع نیروهای هادی در سوق صرواح حمله کردند. تحرکات نیروهای انصارالله در منطقه صرواح افزایش پیدا کرده و تا 10 کیلومتری شهر مأرب هم پیشرفته اند.

در منطقه المخدرة جاده صنعاء ـ مأرب زیر آتش انصارالله قرار گرفته است.

5) پیشروی نیروهای انصارالله در منطقه ساحلی ذوباب و تصرف این شهر سبب شده تا ائتلاف نیروهای زیادی را به همراه تجهیزات زرهی راهی منطقه کند.

6) نیروهای انصارالله برای اولین بار از منطقه صحرایی وارد خاک عربستان شده اند و به مواضع عربستان حمله کرده اند.

7) پس از آنکه یک خودروی زرهی امارات در استان لحج هدف خودروی بمبگذاری شده القاعده قرار گرفت و یک نظامی اماراتی کشته شد دیروز هواپیماهای ائتلاف مواضع القاعده در الحوطة و الوهط لحج را بمباران کردند

8) دیروز در تعز، الجوف و محور میدی نیز درگیری میان طرفین جریان داشته است.

در مناطق المسراخ و حیفان الاعبوس استان تعز نیروهای هادی پیشروی داشته اند.

رسانه های نزدیک به هادی می گویند نیروهای هادی جبل البرج در اطراف پادگان الخنجر در استان الجوف را تصرف کرده اند اما منابع نزدیک به انصارالله تکذیب می کنند.

انصارالله در محور میدی برخی از مناطق را پس گرفته است اما برخی سایتهای مخالف می گویند پاتکهای انصارالله بی نتیجه بوده است.

9) صبح امروز عیدروس الزبیدی استاندار عدن از یک سوء قصد جان سالم بدر برد و چند نفر از جمله سه مهاجم در صحنه کشته شدند.

پیربداغی