آخرین خبر از فرضة نهم:

درگیری بسیار شدید در فرضة و ارتفاعات مجاور آن جریان دارد.

1) نیروهای هادی برخی ارتفاعات اطراف پادگان را تصرف کردند و به پادگان فرضة نزدیک شده اند. بلندترین ارتفاع در فرضة نهم معروف به «جبل المحول» سقوط کرده است

2) دیروز نیروهای انصارالله وارد دامنه های جبل الصلب شدند و بخشهایی از جاده صنعاء ـ مأرب در نزدیکی مفرق الجوف را تصرف کردند

3) نیروهای انصارالله در داخل پادگان فرضة نهم هنوز محاصره هستند و مقاومت می کنن

4) پادگان الخنجر در مدیریت خب والشعف استان الجوف برای چندمین بار سقوط کرده است. نیروهای انصارالله برای پس گرفتن پادگان، پاتک زده و درگیری شدید جریان دارد.

5) درگیری شدید در مرز استان الضالع و استان إب جریان دارد

6) نیروهای نظامی امنیتی عدن، منطقه المنصورة را محاصره و با شبه نظامیان مستقر در این منطقه درگیر شده اند. گفته می شود المنصورة مرکز تجمع نیروهای افراطی (القاعده، تکفیری و...) بوده و تمامی عملیاتهای انتحاری و ترورهای اخیر عدن توسط همین نیروها انجام شده است.

شلال شایع فرماندهی نیروهای نظامی امنیتی عدن را به عهده دارد. هلی کوپترهای آپاچی ائتلاف در این عملیات مشارکت دارند.سایت «هنا عدن» اخبار فوق را غیرواقعی می داند و گفته قضیه درگیری امنیت با القاعده در منطقه المنصورة بزرگنمایی شده است.

در همین رابطه فرماندهی منطقه 4 نامی عدن بیانیه ای صادر کرده است.فرضیه های زیر درباره القاعده یمن مطرح است:

القاعده یمن مستقل عمل کرده ولی از همه طرفها برای پیشبرد اهدافش سوء استفاده می کند.القاعده یمن تحت فرمان علی عبدالله صالح عمل می کند.القاعده یمن قبل از سقوط عدن بخشی از نیروهای هادی بوده و الان سهم خواهی می کند ولی هادی (عربستان و امارات) برای پرهیز از بدنامی و پیامدهای منفی دیگر می خواهد از شر آنها خلاص شود.آمریکا و غربی ها نخواهند گذاشت القاعده یمن کاملا نابود شود زیرا بهانه حضور نظامی آنان در منطقه از بین خواهد رفت..

/پیربداغی.

طرفداران هادی ادعا دارن پادگان فرضة نهم و سه راهی فرضة نهم پس از درگیری های بسیار شدید، شامگاه چهارشنبه سقوط کرده و سرتیپ الشدادی از تلویزیون های یمن الیوم و المسیره دعوت کرد که برای اطمینان از سقوط پادگان فرضه النهم به دست مزدوران هادی، از داخل پادگان گزارش تهیه کنند. الشدادی از فرماندهان هوادار هادی است.

- کشته شدن سرهنگ عبدالولی ابو حاتم، از فرماندهان مزدوران سعودی در منطقه فرضه النهم به دست انصارالله. به همراه نه تن از همراهانش به گفته ی رسانه های هوادار هادی

- به گزارش المیادین هادی جزیره السقطری یمن رو در ازای کمکهای نظامی به مدت 99 سال به امارات اجاره میده.البته این اجاره تحت نظارت مستقیم آمریکا صورت می گیره.

- عدن:علی رغم گذشت چند روز از درگیریهای منطقه المنصوره عدن همچنان این در گیری ها ادامه دارد به طوری که چند سرباز مزدوران هوادار هادی امروز به دست القاعده، کشته شدند.