1) در دو سه روز گذشته، پادگانهای صنعاء و مقرهای انصارالله و صالح توسط هواپیماهای ائتلاف، به شکل دیوانه وار بمباران شده است.

2) زمان برگزاری گفتگو میان طرفین برای پایان جنگ، به آینده ای نامعلوم موکول شده است. صالح خواستار گفتگوی مستقیم با عربستان است اما انصارالله گفتگوی یمنی ـ یمنی را ترجیح می دهد.

3) در محور حرض ـ میدی و استان الجوف، مقاومت انصارالله جلوی پیشروی نیروهای هادی را گرفته است. ارتفاعات شرقی جبل هیلان در صرواح مأرب همچنان در کنترل انصارالله است. اما نیروهای هادی در شرق صنعاء و جنوب تعز پیشروی جزیی داشته اند.

4) چند هفته ای است که ائتلاف در صرواح مأرب هنوز نتوانسته جبل هیلان را تصرف کند و کلا تصرف چنین مناطقی، هفته ها و شاید هم ماه ها زمان ببرد و در استانهای شمالی یمن، از این ارتفاعات زیاده. یادی از جبال مران کنیم که شهید حسین بدرالدین با 300 نفر از یاران جوانش بدون سلاح سنگین، سه ماه تمام مقاومت کرد در حالیکه تمام ارتش یمن بسیج شده بود ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. در آخر هم ارتش علی عبدالله صالح با خدعه و نیرنگ و به بهانه فرود هلی کوپتر علما برای مذاکره با حسین بدرالدین، توانست وارد آن منطقه کوهستانی شود.

5) رسانه ها و افکار عمومی یمن نسبت به اخبار ایران که مرتبط با یمن است شدیدا حساس شده و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

برای نمونه بازتاب خبر مشرق نیوز در یکی از سایتهای یمن :

http://www.hdgatewaynews.com/news/?p=48801

6) آتش تهیه شدید ائتلاف از هوا و دریا با مشارکت بیسابقه آپاچی ها در نوار ساحلی محور حرض ـ میدی .

پیربداغی