هیئت انصارالله با سفر به عراق، به یک پیروزی سیاسی دست یافت به ویژه آنکه عراق یک کشور عربی است. سعودی با ممانعت از سفر هیئت انصارالله ـ صالح از مسقط به صنعاء، تلاش می کرد نمایندگان مجلس یمن در خارج بمانند و به جلسه مجلس نمایندگان در صنعاء نرسند.

پس از ایران، عراق دومین کشوری است که از تشکیل شورای عالی سیاسی در صنعاء استقبال کرده است. هیئت انصارالله به بغداد سفر کرد و با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو نمود. قرار است هیئت انصارالله به لبنان و سپس ایران سفر نماید.

در دو روز گذشته مناطق «قلل الشیبانی» و «مندبة» از مدیریت باقم در استان صعده بیش از 170 مرتبه بمباران هوایی شده که نشان می دهد سعودی قصد دارد شکستهای زمینی خود در مناطق مرزی را با انتقام هوایی جبران کند.

یک فروند موشک بالستیک از استان حجة بسوی فرودگاه أبهاء در جنوب عربستان شلیک و توسط دفاع پاتریوت سعودی ساقط شد. تبادل آتش سنگین در مناطق مرزی شدت گرفته است.

در خبر دیگری آمده سلفی های جنوب یمن پس از سازماندهی، برای جنگ در مقابل انصارالله ـ صالح به مناطق مرزی در جنوب عربستان اعزام می شوند. این افراد از باب المندب به اریتره و سپس به ظهران الجنوب می روند .

پیربداغی